Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În 2024 au fost utilizate peste 1,9 miliarde de lei (96,7 la sută) din cele circa 2 miliarde de lei alocate din buget pentru întreținerea și reparația drumurilor naționale

În 2024 au fost utilizate peste 1,9 miliarde de lei (96,7 la sută) din cele circa 2 miliarde de lei alocate din buget pentru întreținerea și reparația drumurilor naționale

Datele au fost prezentate în cadrul ședinței Consiliului Fondului Rutier, condusă de prim-ministrul Dorin Recean, la care a fost prezentat raportul privind executarea bugetului din „Programul de alocare a mijloacelor Fondului Rutier pentru drumurile publice naționale pentru anul 2024”. Potrivit documentului prezentat de Administrația de Stat a Drumurilor, pentru întreținerea și reparația drumurilor publice naționale a fost alocată de la buget o sumă totală de circa 2 miliarde de lei. Suma utilizată a tuturor lucrărilor efectuate în perioada ianuarie - decembrie 2024 a depășit 1,9 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 96,7% din suma prevăzută. Cea mai mare parte din sumă a fost cheltuită pentru întreținerea drumurilor publice republicane - 1,1 miliarde de lei. Lucrările au fost executate prin intermediul a 12 companii specializate ale SA Drumuri. Printre măsurile implementate se numără întreținerea drumurilor publice naționale pe timp de iarnă, amenajarea stațiilor de călători, sensurilor giratorii, intersecțiilor și trecerilor de pietoni. De asemenea, din suma totală de 666 milioane lei a fost alocată pentru reconstrucția și repararea drumurilor publice naționale și a structurilor inginerești, în timp ce peste 65 milioane LE au fost cheltuite pentru proiectarea și evaluarea drumurilor și achiziționarea de terenuri. „Infrastructura este un pilon important al dezvoltării economice durabile, iar cu sprijinul Uniunii Europene, printr-un ajutor de 1,9 miliarde de euro, avem ocazia să accelerăm modernizarea acesteia. În acest fel, ne vom permite să construim o bază solidă pentru creșterea economică a țării”, a declarat Dorin Recean. Un alt subiect al reuniunii a fost Planul de activitate al Consiliului Fondului Rutier pentru 2025. În acest an, pentru drumurile publice naționale a fost alocat un buget inițial de aproximativ 1,7 miliarde de lei, iar prioritatea este îmbunătățirea condițiilor de trafic în ceea ce privește starea drumurilor și siguranța circulației. În cadrul ședinței de astăzi a fost prezentată și nevoia de fonduri pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale Strategiei de Mobilitate 2030. În prezent, Administrația de Stat a Drumurilor gestionează 5963,2 kilometri de drumuri de importanță națională, inclusiv 631 km de drumuri expres, 2005 km de drumuri naționale și 3334 km de drumuri de importanță regională. // 24.03.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema