Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sergiu Cotelnic va deveni noul director general al companiei feroviare de stat Calea Ferată din Moldova

Sergiu Cotelnic va deveni noul director general al companiei feroviare de stat Calea Ferată din Moldova

Acest lucru a fost anunțat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea. Potrivit acestuia, directorul adjunct al Căilor Ferate din Moldova, Serghei Tomșa, a semnat cererea de demisie și a renunțat la funcție din motive de sănătate, rămânând în funcția de director general adjunct. Vladimir Bolea a declarat că, a discutat cu mai multe persoane, deoarece căile ferate sunt strategice pentru Moldova și este necesar să fie numită o persoană care va putea prelua conducerea acestei întreprinderi și o va putea gestiona eficient. Ministrul a precizat că, propunerea de numire a lui Serghei Cotelnic în funcția de director general al Căilor Ferate a venit din partea sindicatului lucrătorilor feroviari, care l-a descris drept un specialist capabil să conducă acest sector strategic. „El este un feroviar înnăscut, părinții lui au lucrat la calea ferată, el cunoaște temeinic industria. El a venit din sistem, cu o nouă viziune, caracter, capacitate și dorință de a lucra în beneficiul oamenilor”, a declarat Vladimir Bolea. Potrivit acestuia, ceva trebuie să se schimbe în CFM, oamenii trebuie să fie plătiți, iar Guvernul îl va sprijini pe noul director, astfel încât acesta să poată gestiona totul. „Am decis să îi oferim motorină din rezerva de stat pentru următoarele 4 luni, deoarece înțelegem că sarcina CFM este transportul de mărfuri, resursele financiare sunt foarte limitate, iar guvernul dorește ca societatea să funcționeze”, a declarat Vladimir Bolea. La rândul său, Sergiu Cotelnic a declarat că prima sa prioritate este rezolvarea problemei cu arieratele salariale ale angajaților companiei. „Am identificat direcțiile în care vom merge. Sunt convins că aceste măsuri ne vor permite să achităm o parte semnificativă din arieratele salariale în viitorul apropiat”, a declarat Sergiu Cotelnic. De asemenea, acesta a declarat că vor fi luate măsuri tehnice pentru optimizarea proceselor de producție, obiectivul principal al acestora fiind alinierea cheltuielilor la veniturile încasate de calea ferată. Funcția de director general al CFM a rămas vacantă după ce fostul șef, Serghei Tomșa, a demisionat în urmă cu 2 săptămâni. Sergei Tomșa a condus compania timp de mai bine de un an în calitate de director general interimar din februarie 2024, după demisia fostului șef Oleg Tofilat, care a părăsit funcția la sfârșitul lunii ianuarie 2024. //13.03.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema