Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Banca Mondială susține reforma infrastructurii rutiere din Moldova

Banca Mondială susține reforma infrastructurii rutiere din Moldova

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, declarația a fost făcută în cadrul unei ședințe de lucru care a avut loc pe 14 aprilie la minister cu experți internaționali și reprezentanți ai instituțiilor-cheie din Moldova, care au discutat măsuri concrete pentru modernizarea sistemului de întreținere a drumurilor și reorganizarea Administrației de Stat a Drumurilor. Aceștia au prezentat direcțiile strategice ale reformei sectorului rutier în Moldova, au analizat stadiul actual al reorganizării Administrației de Stat a Drumurilor, problemele din acest proces, necesitățile suplimentare și pașii următori. Experții Băncii Mondiale au prezentat modelul lituanian de întreținere a drumurilor ca un exemplu de bune practici, subliniind succesul acestuia în asigurarea durabilității și eficienței rețelei de infrastructură rutieră. Ei au explicat cum acest model poate fi adaptat și implementat în condiții locale, ținând cont de specificul și necesitățile infrastructurii din Moldova, pentru a crește productivitatea și a reduce costurile de întreținere pe termen lung. Implementarea contractelor bazate pe performanță în întreținerea drumurilor a fost, de asemenea, discutată în timpul sesiunii de lucru. Conceptul este implementat în Moldova cu sprijinul Băncii Mondiale și are drept scop îmbunătățirea gestionării proiectelor de infrastructură și îmbunătățirea calității lucrărilor în sectorul rutier. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că reforma Administrației de Stat a Drumurilor este foarte importantă pentru a transforma modul în care drumurile sunt gestionate și întreținute în Moldova. „Scopul nostru este de a construi un sistem mai eficient, transparent și responsabil, care să răspundă mai bine nevoilor cetățenilor. Banca Mondială aduce expertiza și experiența sa internațională pentru a sprijini această transformare și contribuie la definirea unor standarde clare de întreținere, la crearea unui model eficient de gestionare a drumurilor și la consolidarea capacității instituționale. Introducerea de noi clauze contractuale internaționale este binevenită, deoarece acestea vor aduce un cadru clar și bine reglementat pentru toate proiectele rutiere. Acestea vor contribui la reducerea costurilor inutile și la eliminarea riscurilor de corupție, oferind cetățenilor încrederea că banii lor sunt bine cheltuiți”, a subliniat ministrul. // 14.04.2025 - InfoMarket

Noutați dupa tema