Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova și UE vor intensifica cooperarea în domeniul transporturilor, țara noastră va urmări liberalizarea permanentă a transporturilor și ar putea deveni un important nod regional de transport

Moldova și UE vor intensifica cooperarea în domeniul transporturilor, țara noastră va urmări liberalizarea permanentă a transporturilor și ar putea deveni un important nod regional de transport

Subiectul a fost discutat în cadrul celui de-al doilea dialog UE-Moldova privind transporturile, care a avut loc la Chișinău și a fost co-prezidat de ministrul moldovean al infrastructurii și dezvoltării regionale, Vladimir Bolea, și de directorul general al Direcției Generale Mobilitate și Transport (DG MOVE) a Comisiei Europene, Magda Kopczynska. Dialogul s-a axat pe consolidarea în continuare a cooperării între toate modurile de transport și pe discutarea inițiativelor viitoare în sectorul transporturilor, modernizarea infrastructurii și integrarea Moldovei în rețelele europene de transport. Agenda a inclus o serie de subiecte esențiale pentru dezvoltarea relațiilor UE-Moldova în domeniul transporturilor, inclusiv consolidarea conectivității strategice prin funcționarea cu succes a benzilor de solidaritate UE-Ucraina, precum și integrarea mai strânsă a piețelor UE și Moldovei și armonizarea cadrului de reglementare în sectorul transporturilor. Dialogul s-a axat pe dezvoltarea infrastructurii și pe planurile Moldovei privind centrele logistice multimodale, precum și pe integrarea tehnologiilor digitale în transporturi. Domeniile de cooperare includ, de asemenea, Comunitatea Transporturilor, care sprijină integrarea regională și schimbul de cunoștințe. Vladimir Bolea a subliniat importanța cooperării sectoriale pentru dezvoltarea durabilă a infrastructurii de transport din Moldova și pentru apropierea acesteia de standardele UE. Potrivit lui, Moldova își aliniază modelul de dezvoltare a infrastructurii de transport la cel european, punând accentul pe hub-urile multimodale, asigurând tranziția către un transport mai durabil și reducând costurile logistice. "Suntem determinați să finalizăm procesul de transpunere a legislației europene în sectorul transporturilor până în 2027", a spus Vladimir Bolea. De asemenea, el a menționat intenția Republicii Moldova de a iniția discuții privind liberalizarea permanentă a transporturilor, o măsură importantă pentru susținerea sectorului și creșterea competitivității. "Liberalizarea transporturilor în vigoare până la sfârșitul acestui an a devenit un sprijin real pentru sectorul nostru. Acesta este motivul pentru care dorim să inițiem discuții privind un regim de liberalizare permanentă. Este important să le oferim transportatorilor noștri stabilitate și predictibilitate, astfel încât să poată opera cu încredere și să se dezvolte pe termen lung", a adăugat Vladimir Bolea. La rândul său, Magda Kopczynska a salutat progresele Moldovei în armonizarea legislației naționale cu normele UE și în dezvoltarea proiectelor de infrastructură legate de rețelele transeuropene de transport. În același timp, ea a reiterat angajamentul UE de a sprijini Moldova în armonizarea cu normele și standardele europene de transport. "Moldova este un partener important pentru Uniunea Europeană, iar progresul în sectorul transporturilor va deschide noi oportunități economice și va spori conectivitatea regiunii", a declarat Magda Kopczynska. // 04.04.2025 - InfoMarket

Noutați dupa tema