Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Contractele de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri noi peste râul Prut, cu un buget de 4,4 milioane de lei, au fost semnate pe 7 februarie, la Chișinău

Contractele de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri noi peste râul Prut, cu un buget de 4,4 milioane de lei, au fost semnate pe 7 februarie, la Chișinău

Anunțul a fost facut de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova și Ministerul Transporturilor din România, menționând că este vorba de un studiu de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri noi peste râul Prut: Costești-Stinca, Leova-Bumbăta, Leca-Fălciu și Bărboeni-Răducăneni. Acestea vor conecta Republica Moldova cu România, continuând procesul de consolidare a legăturilor dintre cele două state în vederea îmbunătățirii infrastructurii de transport și facilitării accesului la Uniunea Europeană. Contractele au fost semnate în marja reuniunii grupului de lucru moldo-român în sectorul transporturilor, care a avut loc la Chișinău în perioada 5-7 februarie. Documentele de finanțare au fost semnate între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România și LIKE CONSULTING, câștigătorul licitației care va realiza aceste studii de fezabilitate. În total au fost semnate 4 contracte de studii de fezabilitate care vor fi finanțate de la bugetul de stat al României. Studiul de fezabilitate este necesar pentru a evalua toate aspectele tehnice și economice necesare demarării lucrărilor de construcție. Durata acestora va fi de aproximativ 12 luni. Studiile de fezabilitate pentru fiecare facilitate vor trebui să includă construcția unui nou pod de autostradă, a unui drum de acces la infrastructura existentă și a unui punct de control la frontieră. Valoarea fiecărui contract de studiu de fezabilitate este de 1,1 milioane de lei românești (fără TVA). La ceremonia de semnare a contractelor, ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că aceste proiecte reprezintă un alt pas important în relațiile dintre Republica Moldova și România. Ele vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport, consolidând legăturile istorice și economice dintre cele două țări. „Ne dorim ca aceste poduri să faciliteze mobilitatea cetățenilor și accesul la rețelele europene de transport. Acesta este un prim pas real spre apropierea infrastructurii Republicii Moldova de cea a României, iar acest proces va continua cu aceeași anvergură în viitor”, a declarat Vladimir Bolea. La rândul său, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scriosteanu, a declarat că acesta este un eveniment important din punct de vedere al relațiilor dintre Republica Moldova și România. „Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării transportului de-a lungul Prutului. Am semnat contractele pentru prima etapă de proiectare a acestor poduri. Vom continua să dezvoltăm infrastructura feroviară, maritimă și aeriană, integrându-le astfel încât Republica Moldova să devină competitivă în spațiul european. Fondurile europene vor continua să contribuie la dezvoltarea infrastructurii, crescând competitivitatea Moldovei”, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu. Se preconizează că cele 4 noi poduri peste Prut, care vor fi construite după finalizarea studiului de fezabilitate, vor asigura o creștere a capacităților de transport între cele două state și vor contribui la conectarea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și, indirect, cu rețelele de transport ale UE. În plus, construcția acestor poduri va contribui la continuarea apropierii economice a Republicii Moldova de România și Uniunea Europeană. De asemenea, în acest an este planificată scoaterea la licitație a contractului pentru proiectarea și construcția unui nou pod peste râul Prut în Albica. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul Conectarea Europei (CEF). De asemenea, vor fi implementate proiectele de modernizare a podurilor rutiere Prut Sculeni (Moldova) - Sculeni (România) și Cahul (Moldova) - Oanca (România). // 07.02.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema