
Contractele de elaborare a studiilor de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri noi peste râul Prut, cu un buget de 4,4 milioane de lei, au fost semnate pe 7 februarie, la Chișinău
Anunțul a fost facut de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova și Ministerul Transporturilor din România, menționând că este vorba de un studiu de fezabilitate pentru construcția a 4 poduri noi peste râul Prut: Costești-Stinca, Leova-Bumbăta, Leca-Fălciu și Bărboeni-Răducăneni. Acestea vor conecta Republica Moldova cu România, continuând procesul de consolidare a legăturilor dintre cele două state în vederea îmbunătățirii infrastructurii de transport și facilitării accesului la Uniunea Europeană. Contractele au fost semnate în marja reuniunii grupului de lucru moldo-român în sectorul transporturilor, care a avut loc la Chișinău în perioada 5-7 februarie. Documentele de finanțare au fost semnate între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România și LIKE CONSULTING, câștigătorul licitației care va realiza aceste studii de fezabilitate. În total au fost semnate 4 contracte de studii de fezabilitate care vor fi finanțate de la bugetul de stat al României. Studiul de fezabilitate este necesar pentru a evalua toate aspectele tehnice și economice necesare demarării lucrărilor de construcție. Durata acestora va fi de aproximativ 12 luni. Studiile de fezabilitate pentru fiecare facilitate vor trebui să includă construcția unui nou pod de autostradă, a unui drum de acces la infrastructura existentă și a unui punct de control la frontieră. Valoarea fiecărui contract de studiu de fezabilitate este de 1,1 milioane de lei românești (fără TVA). La ceremonia de semnare a contractelor, ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că aceste proiecte reprezintă un alt pas important în relațiile dintre Republica Moldova și România. Ele vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport, consolidând legăturile istorice și economice dintre cele două țări. „Ne dorim ca aceste poduri să faciliteze mobilitatea cetățenilor și accesul la rețelele europene de transport. Acesta este un prim pas real spre apropierea infrastructurii Republicii Moldova de cea a României, iar acest proces va continua cu aceeași anvergură în viitor”, a declarat Vladimir Bolea. La rândul său, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scriosteanu, a declarat că acesta este un eveniment important din punct de vedere al relațiilor dintre Republica Moldova și România. „Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării transportului de-a lungul Prutului. Am semnat contractele pentru prima etapă de proiectare a acestor poduri. Vom continua să dezvoltăm infrastructura feroviară, maritimă și aeriană, integrându-le astfel încât Republica Moldova să devină competitivă în spațiul european. Fondurile europene vor continua să contribuie la dezvoltarea infrastructurii, crescând competitivitatea Moldovei”, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu. Se preconizează că cele 4 noi poduri peste Prut, care vor fi construite după finalizarea studiului de fezabilitate, vor asigura o creștere a capacităților de transport între cele două state și vor contribui la conectarea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și, indirect, cu rețelele de transport ale UE. În plus, construcția acestor poduri va contribui la continuarea apropierii economice a Republicii Moldova de România și Uniunea Europeană. De asemenea, în acest an este planificată scoaterea la licitație a contractului pentru proiectarea și construcția unui nou pod peste râul Prut în Albica. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul Conectarea Europei (CEF). De asemenea, vor fi implementate proiectele de modernizare a podurilor rutiere Prut Sculeni (Moldova) - Sculeni (România) și Cahul (Moldova) - Oanca (România). // 07.02.2025 – InfoMarket