Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Din 31 ianuarie au crescut unele tarife pentru serviciile aeroportuare pentru zborurile operate de pe Aeroportul Chișinău

Din 31 ianuarie au crescut unele tarife pentru serviciile aeroportuare pentru zborurile operate de pe Aeroportul Chișinău

Acest lucru este stipulat în ordinul cu privire la aprobarea tarifelor pentru serviciile aeroportuare prestate de ÎS „Aeroportul Internațional Chișinău”, publicat în Monitorul Oficial pe 31 ianuarie. În special, tarifele pentru 2 categorii de servicii aeroportuare pentru zborurile neregulate și transporturile aeriene necomerciale spre/dinspre aeroportul capitalei s-au majorat cu 1 euro: tariful de aterizare a crescut de la 7 la 8 euro/tonă de greutate maximă la decolare (MTOM), iar tariful pentru serviciile pasagerilor a crescut de la 8,7 euro la 9,7 euro pe persoană. Toate celelalte tarife de servicii aeroportuare au rămas neschimbate, inclusiv tariful de aterizare pentru zborurile regulate (7 euro/MTOM) și tariful de servicii pentru pasageri (7 euro/pasager). Pentru zborurile regulate, tariful pentru securitatea aviației pentru aeronavele de pasageri - 2,5 EUR pe pasager pe plecare, aeronavele de marfă, poștă - 5 EUR pe tonă de marfă sau poștă, aeronavele fără încărcătură comercială - 0,3 EUR pe MTOM, precum și taxa pentru parcarea excesivă a aeronavelor - 1,71 EUR pe MTOM pe zi au rămas la același nivel. Reamintim că taxa aplicată anterior pentru finanțarea preliminară a proiectelor de investiții (tariful de modernizare a aeroporturilor) a fost redusă de la 9 la 4,5 euro pe pasager în vara anului 2023, iar acest tarif a fost eliminat începând cu 14 decembrie 2023. Este de remarcat faptul că Aeroportul Chișinău este dotat cu o pistă de 3590 de metri lungime și 45 de metri lățime, care funcționează 24 de ore pe zi și rămâne una dintre cele mai lungi din Europa. O secțiune de 1 kilometru a pistei a fost reconstruită și este în prezent în funcțiune. În urma reconstrucției primei secțiuni a pistei, a fost mărit indicele de capacitate portantă a pavajelor acesteia, iar în urma reconstrucției primei secțiuni a pistei, lățimea acesteia a fost mărită de la 45 de metri la 60 de metri. De asemenea, au fost finalizate lucrările de înlocuire și modernizare a echipamentelor de iluminare și semnalizare a pistei pe o secțiune de 1 km. În viitor, după reconstrucția întregii piste, aeroportul va putea primi și deservi toate tipurile de aeronave fără restricții, inclusiv aeronave mari - Boeing 777, 767, 787 și Airbus A330, A340, A310. Capacitatea aeroportului va crește, de asemenea - până la 21 de nave pe oră, ceea ce va crește semnificativ interesul noilor companii aeriene de a lucra pe aeroport. Potrivit ministerului, în prezent, 19 companii aeriene operează zboruri charter și regulate către/de la aeroportul Chișinău către 40 de destinații din întreaga lume. În 2025, ÎS „Aeroportul Internațional Chișinău” planifică să genereze venituri de 839,2 milioane de lei, în timp ce cheltuielile sale sunt planificate la 640 milioane de lei. În 2025, se preconizează că prin aeroport vor trece cel puțin 3,2 milioane de pasageri și vor fi transportate 723 mii tone de mărfuri. // 03.02.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema