Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova și Ucraina au discutat aspecte tehnice legate de construcția podului  Cosăuți-Iampol peste Nistru

Moldova și Ucraina au discutat aspecte tehnice legate de construcția podului Cosăuți-Iampol peste Nistru

Ambasada Moldovei în Ucraina a comunicat că discuțiile delegațiilor au avut loc la Mohyliv-Podilsky. Ședința comisiei mixte a fost prezidată de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Moldova, Nicolae Mîndra, și directorul adjunct al Agenției de Stat pentru Reconstrucție și Dezvoltare a Infrastructurii din Ucraina, Veaceslav Didkovski. Din delegații au făcut parte reprezentanți ai diferitelor ministere, agenții și administrații publice locale. Alte detalii nu au fost făcute publice. Amintim că Guvernul ucrainean a creat o comisie mixtă ucraineano-moldovenească pentru construirea unui pod peste Nistru în zona Iampol-Cosăuți. Podul va fi o legătură cheie în coridorul de transport dintre Kiev și Chișinău. În 2023, Rada Supremă a ratificat un acord între guvernele Republicii Moldova și Ucrainei privind construcția unui pod de frontieră de tip autostradă peste râul Nistru în apropierea localităților Iampol și Cosautsi. Acordul privind construcția podului a fost încheiat la întâlnirea președinților celor două țări, Maia Sandu și Vladimir Zelenski, în 2021. Lungimea totală a podului va depăși 1,4 kilometri. Acesta va avea două benzi pentru traficul auto, cu trotuare pe ambele părți. Potrivit ministerului moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, construcția podului Cosăuți-Iampol va facilita legăturile economice nu numai între Moldova și Ucraina, ci și între alte țări. În special, podul va conecta rețeaua rutieră care traversează partea de est a Moldovei cu rețeaua rutieră transeuropeană TEN-T. Acest lucru va facilita comerțul și mobilitatea cetățenilor și va consolida rolul Moldovei ca legătură între țările UE și statele învecinate. Guvernul ucrainean ar urma să finanțeze construcția podului și a infrastructurii aferente pe teritoriul său, estimată la 40 de milioane de euro, în timp ce Moldova va asigura construcția infrastructurii adiacente podului pe teritoriul său, împreună cu un punct de control vamal, estimată la 20 de milioane de euro. Anterior se preconiza că construcția podului ar putea fi finalizată până la sfârșitul anului 2025. Potrivit studiului de fezabilitate, aproximativ 4.600 de vehicule de pasageri și camioane pot utiliza acest pod în fiecare zi, iar până în 2041 numărul poate crește la 10.200 pe zi. // 31.01.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema