Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova și România au solicitat 77,6 milioane de euro de la UE pentru a finanța 2 proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii de transport în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF)

Republica Moldova și România au solicitat 77,6 milioane de euro de la UE pentru a finanța 2 proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii de transport în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF)

Acest lucru a fost anunțat de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Scriosteanu, care a precizat că este vorba despre dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere prin proiecte care să crească conectivitatea infrastructurii de transport rutier și feroviar atât pe partea română, cât și pe partea moldovenească. Concret, finanțarea UE este solicitată pentru un proiect privind construirea unui pod între Leușeni (Republica Moldova) și Albița (România) + 6 km de drum de acces, care presupune modernizarea și echiparea punctului de trecere a frontierei. Partea română va construi un pod peste Prut cu o lungime de 161 m, cu 4 benzi, câte 2 pe sens, iar Republica Moldova va moderniza 8 km de drum de acces, cu 2 benzi pe sens, din autostrada Leușeni-Chișinău. Costul total al proiectului este de 87 milioane 555 mii 101,34 euro, din care finanțarea UE va fi de 50 la sută, respectiv 43 milioane 777 mii 550,67 euro. Sprijinul CEF solicitat de beneficiarul român se ridică la 16 milioane 999 mii 350,67 euro. Al doilea proiect prevede modernizarea tronsonului de cale ferată Iași - Frontieră - Ungheni, care include lucrări de electrificare și modernizare a tronsonului, modernizarea sistemelor de tracțiune electrică și integrarea liniei de cale ferată în Sistemul European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS). Lucrările vor fi efectuate pe următoarele secțiuni: Șokola - frontieră (România) - 17 km de cale ferată, frontieră - Ungheni (Moldova) - 1,68 km de cale ferată, inclusiv podul peste Prut. Podul va fi, de asemenea, reabilitat. Costul total al proiectului este de 67 milioane 626 mii 830 euro, din care finanțarea UE este de 50 la sută, adică 33 milioane 813 mii 415 euro. Sprijinul CEF pentru beneficiarul român se va ridica la 30 milioane 233 mii 609,76 euro. „Obiectivul general al proiectelor transfrontaliere este de a asigura o capacitate adecvată a infrastructurii, compatibilitatea și eficiența serviciilor de trecere a frontierei între principalele birouri vamale româno-moldovenești, atât rutiere, cât și feroviare”, a declarat Ionel Scriosteanu. // 30.01.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema