
Lansarea sistemului e-Bilet de vânzare a biletelor electronice pentru transportul rutier de călători a fost amânată până în decembrie
Inițial, lansarea acestuia era planificată la sfârșitul lunii ianuarie. Potrivit lui Ion Bocancea, director adjunct al Agenției Naționale de Transport Auto (ANTA), decizia de a amâna lansarea sistemului informatic e-Bilet până în decembrie a fost luată pentru a testa corespunzător sistemul înainte de implementarea sa oficială. Potrivit acestuia, amânarea se datorează necesității de a efectua teste suplimentare ale sistemului. Scopul sistemului e-Bilet este de a acoperi toate biletele cu impozitare și de a asigura venituri la bugetul de stat. Punerea în aplicare a sistemului e-Bilet va automatiza procesul de cumpărare a biletelor pentru vehiculele de călători. Pasagerii vor putea achiziționa bilete online, ceea ce va crește semnificativ confortul și viteza serviciului. În același timp, companiile de transport își vor putea optimiza rutele și își vor crește eficiența. ANTA va asigura o platformă online și o aplicație mobilă prin intermediul cărora companiile de transport vor avea acces la „contul personal” al acestora. În cadrul programului, transportatorii vor putea urmări în timp real mișcările autobuzelor lor și numărul de bilete vândute pe zi sau pe lună. ANTA intenționează, de asemenea, să utilizeze datele colectate de sistem pentru a analiza rețeaua de transport public și pentru a dezvolta noi rute care vor acoperi zonele cu acces limitat la transport. În același timp, noul sistem va face posibilă eliminarea completă a biletelor de hârtie, înlocuindu-le cu cecuri electronice. După cum a asigurat Ion Bocancea, tariful nu se va modifica după implementarea sistemului e-Bilet. // 23.01.2025 - InfoMarket.