Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova și România vor extinde cooperarea strategică în sectorul transporturilor și infrastructurii și vor implementa noi proiecte în acest domeniu

Republica Moldova și România vor extinde cooperarea strategică în sectorul transporturilor și infrastructurii și vor implementa noi proiecte în acest domeniu

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în cadrul reuniunii ministeriale QUINT, care a avut loc ieri la Chișinău, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a avut o întrevedere cu o delegație a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, condusă de secretarul de stat Ionel Irinel Scrioșteanu. La discuții au participat și secretarii de stat pentru transporturi și infrastructură rutieră și dezvoltare regională din Republica Moldova, Mircea Pascaluță și Nicolae Mândra. Pe agenda discuțiilor s-au aflat aspecte legate de extinderea cooperării în sectoarele transporturilor și infrastructurii. În special, oficialii au discutat despre electrificarea tronsonului de cale ferată pe ruta Iași - Chișinău, implementarea controlului vamal coordonat la Ungheni, restabilirea tronsonului de cale ferată de la Văleni și reactivarea punctului feroviar de la Falciu, precum și reluarea circulației trenurilor de călători pe ruta Cahul-Galați. Vladimir Bolea a subliniat importanța promovării construcției a 4 poduri transfrontaliere peste râul Prut: Costești (Moldova) - Stinca (România); Leova (Moldova) - Bumbăta (România); Leca (Moldova) - Falciu (România); Bărboeni (Moldova) - Răducăneni (România). „Aceste poduri vor contribui la creșterea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T și la eliminarea blocajelor la punctele de trecere a frontierei. Astfel, vom asigura o creștere a capacității între cele două țări, fluidizând și optimizând fluxul de camioane”, a declarat Vladimir Bolia. Părțile au discutat și despre construcția unui pod rutier la Ungheni, care va conecta infrastructura rutieră a celor două țări: autostrada Târgu-Mureș - Iași - Ungheni - frontiera de stat (pe teritoriul României) și drumul național R1 Chișinău - Ungheni - frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). De asemenea, părțile au discutat despre dezvoltarea hub-ului de mărfuri din portul Giurgiulești, inclusiv despre implementarea unor soluții tehnice moderne pentru optimizarea operațiunilor de încărcare și descărcare, asigurând un flux de trafic eficient. Oficialii au discutat, de asemenea, despre automatizarea și digitalizarea serviciilor de transport feroviar și participarea României la acest proces, precum și despre cooperarea dintre ÎS Căile Ferate din Moldova și Informatica Feroviară, filială a Companiei Naționale a Căilor Ferate Române. Oficialii au convenit să sprijine împreună aceste inițiative de transport durabil atât la nivel bilateral, cât și regional, subliniind beneficiile pe termen lung ale acestor proiecte pentru cetățenii ambelor țări. // 14.01.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema