Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova au fost întâmpinate unele obstacole în implementarea proiectelor în sectoarele rutier și feroviar

În Moldova au fost întâmpinate unele obstacole în implementarea proiectelor în sectoarele rutier și feroviar

Despre aceasta a comunicat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, menționând că aceste dificultăți și modalitățile de soluționare a lor au fost discutate în cadrul unei întrevederi dintre ministrul, Vladimir Bolea și membrii grupului de lucru pentru supravegherea implementării proiectelor. La reuniunea Comitetului de supraveghere a Programului de susținere a proiectelor în sectorul rutier și feroviar, prezidată de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a fost discutată situația actuală a implementării proiectelor de reabilitare și construcție a drumurilor și căilor ferate finanțate din surse externe. De asemenea, au fost evidențiate unele obstacole întâlnite în derularea proiectelor și opțiunile pentru soluționarea acestora. Conform informațiilor prezentate în cadrul reuniunii, lucrările de construcție și reabilitare a drumurilor în cadrul a 5 contracte semnate recent sunt în derulare. Acestea sunt implementate cu sprijinul financiar al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. De asemenea, au fost menționate contractele de construcție/reconstrucție a drumurilor, care urmează să fie semnate până la sfârșitul anului 2024 și la începutul anului 2025. Participanții la reuniune au discutat și despre proiectele implementate în sectorul feroviar, în special despre reabilitarea tronsonului de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, care este implementat cu investiții de la BERD, Banca Europeană de Investiții și granturi UE. Procedura de selecție a firmei care va executa lucrările de proiectare și reabilitare a tronsonului de cale ferată Centru-Nord, care îl va conecta cu tronsonul sudic, este în desfășurare. „Calitatea lucrărilor și respectarea termenelor sunt esențiale pentru succesul oricărui proiect de infrastructură. Vom continua să monitorizăm îndeaproape progresul acestor proiecte și să ne asigurăm că acestea sunt realizate în conformitate cu cele mai înalte standarde de calitate, în beneficiul oamenilor”, a subliniat Vladimir Bolea la finalul reuniunii. // 02.12.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema