Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În 2024, 58,4% din zborurile din Chișinău și 65,3% din aterizările aeronavelor pe aeroportul din Capitală au fost efectuate la timp, iar restul cu întârziere

În 2024, 58,4% din zborurile din Chișinău și 65,3% din aterizările aeronavelor pe aeroportul din Capitală au fost efectuate la timp, iar restul cu întârziere

Datele sunt parte a unei note analitice a Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE). Expertul Institutului, Stanislav Ghilețchi, a analizat 15 mii de zboruri spre/dinspre aeroportul din Chișinău din ianuarie până în decembrie anul trecut. El a constatat că cele mai „punctuale” zboruri au fost efectuate în luna martie - 78,2% dintre avioane au aterizat și 78,6% au decolat la timp, în timp ce cele mai slabe rezultate au fost în luna iulie - 45,8% dintre avioane au aterizat la timp și 38,5% au decolat. Primele trei cele mai punctuale companii la aterizare au fost Turkish Airlines (78,9%), Tarom (76,7%) și LOT Polish Airlines (78,1%), în timp ce primele trei cele mai punctuale companii la decolare au fost Tarom (62,9%), HiSky (63,6%) și Fly One (62,5%). Expertul a constatat diferențe semnificative între punctualitatea la aterizare și la decolare, o tendință care a fost identificată și în rapoartele de monitorizare anterioare. Companiile străine care operează pe aeroportul din Chișinău, deși aterizează adesea la timp, tind să înregistreze întârzieri semnificative la decolare. Această discrepanță poate fi influențată de factori operaționali locali sau de condiții externe. De remarcat faptul că, în 2024, cele mai multe zboruri au operat de la / către Istanbul (12,7% din decolări / aterizări), Antalya (12%), București (8,4%), Londra (7%), Varșovia (5,3%), Sharm El Sheikh (5,2%), Tel Aviv (4,4%, Viena (4%). Aproximativ 31% din zborurile de pe aeroport au fost operate de Fly One, 20% de HiSky, 10% de Turkish Airlines, 7% de Wizz Air și 6% de Tarom. În același timp, în decembrie 2024, Wizz Air a crescut numărul de zboruri operate, ajungând la 17% din totalul zborurilor de pe aeroport. Acest lucru, potrivit lui Stanislav Ghilețchi, indică o posibilă intensificare a concurenței și redistribuire a cotelor de piață în 2025 // 14.01.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema