Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Transportatorii moldoveni, blocați anterior la frontiera rusă, au fost lăsați să plece în baza unor permise unice valabile pentru anul 2024

Transportatorii moldoveni, blocați anterior la frontiera rusă, au fost lăsați să plece în baza unor permise unice valabile pentru anul 2024

Anunțul a fost făcut de Agenția Națională Transport Auto (ANTA), menționând că în rezultatul măsurilor întreprinse și negocierilor purtate de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Agenția Națională Transport Auto și Ambasada Republicii Moldova în Rusia împreună cu reprezentanții Ministerului Transporturilor al Federației Ruse, a fost deblocată situația privind vehiculele oprite anterior de către autoritățile vamale ruse. Serviciul Federal Vamal al Rusiei a permis ieșirea de pe teritoriul Federației Ruse a vehiculelor din Republica Moldova, oprite în baza unui permis unic, din cota 2024, fără aplicarea amenzilor. În ceea ce privește cota de permise pentru transportul rutier internațional de mărfuri pe teritoriul Federației Ruse în acest an, Agenția va oferi detalii imediat ce va primi decizia Ministerului Transporturilor al Federației Ruse. În primele zile ale lunii ianuarie 2025, au existat numeroase plângeri din partea transportatorilor moldoveni că Serviciul Federal Vamal al Federației Ruse refuză să accepte permise unice valabile până în 2024 pentru intrarea și ieșirea din Rusia. În același timp, transportatorii moldoveni au fost trași la răspundere administrativă pentru amenzi și obligați să prezinte un permis pentru 2025 pentru a-și putea continua călătoria. Reprezentanții Ministerului moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale au informat partea rusă, reprezentată de Ministerul Transporturilor, că, în conformitate cu dispozițiile Acordului interguvernamental privind transportul rutier internațional între Moldova și Rusia, permisele eliberate în cursul fiecărui an sunt valabile până la 31 ianuarie a anului următor. Prin urmare, permisele de transport moldovenești pentru 2024 sunt valabile până la 31 ianuarie 2025. Autoritățile moldovene au solicitat ca continuarea călătoriilor planificate ale vehiculelor din Moldova blocate pe teritoriul Federației Ruse să fie permisă fără sancțiuni. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a informat, de asemenea, că permisele rusești pentru transportul de mărfuri și transportul neregulat de pasageri pentru 2025 nu au fost primite, prin urmare, partea moldovenească solicită trimiterea unui contingent desemnat pentru a face schimb de permise între țări. Anterior, în 2024, numărul de permise pentru partea moldovenească a fost redus unilateral de către Rusia și, în consecință, autoritățile moldovenești au primit doar 4 000 de documente. ANTA a solicitat suplimentarea cotei cu 12 000 de permise. Cu toate acestea, la data de 9 iulie 2024, autoritățile ruse competente nu au răspuns încă la această cerere. Ministerul Transporturilor al Federației Ruse a declarat că solicitarea părții moldovenești este în proces de examinare, iar răspunsul cu poziția părții ruse privind cota de permise pentru anul 2025 va fi comunicat ulterior. // 21.01.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema