Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, pasagerii companiilor aeriene vor primi compensații mai mari în cazul pierderii sau deteriorării bagajelor și întârzierilor zborurilor

În Moldova, pasagerii companiilor aeriene vor primi compensații mai mari în cazul pierderii sau deteriorării bagajelor și întârzierilor zborurilor

Acest lucru este prevăzut de proiectul de lege pentru modificarea Legii privind răspunderea civilă și cerințele de asigurare pentru transportatorii aerieni și operatorii de aeronave, aprobat de Parlament în prima lectură. Proiectul de lege prevede majorarea asigurării de răspundere civilă a pasagerilor, bagajelor, corespondenței și mărfurilor și a fost adoptat pentru a alinia cerințele naționale în acest domeniu la standardele internaționale. Astfel, se propune majorarea cerințelor minime de asigurare pentru transportatorii aerieni și operatorii de aeronave care operează zboruri în Republica Moldova. Potrivit autorilor, majorarea sumei minime de asigurare va asigura o mai mare protecție financiară a pasagerilor în caz de accidente, pierdere, distrugere sau deteriorare a bagajelor, corespondenței și mărfurilor. În special, autorii documentului au propus majorarea limitei minime de asigurare a răspunderii civile a pasagerilor în caz de daune cauzate de întârzierea transportului de la 5346 drepturi speciale de tragere (DST) la 6303 DST pentru 1 pasager, ceea ce va constitui până la 22 mii lei, conform cursului de schimb al Băncii Naționale a Moldovei. În cazul bagajelor, limita minimă va crește de la 1.288 la 1.519 DST pentru fiecare pasager, echivalentul a 36 de mii de lei. În ceea ce privește transportul de mărfuri, suma minimă va fi de 26 DST pe kilogram. Inițiativa legislativă a fost elaborată de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale în colaborare cu Autoritatea Aeronautică Civilă, în contextul prevederilor Convenției de la Montreal din 1999, semnată de Republica Moldova. Convenția prevede revizuirea periodică a limitelor de răspundere în funcție de rata inflației stabilită la nivel internațional. Odată adoptate, modificările legislative vor intra în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial. Modificările la Legea privind răspunderea civilă și cerințele de asigurare pentru transportatorii aerieni și operatorii de aeronave vor fi propuse Parlamentului pentru lectura a doua. // 06.02.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema