Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

România inițiază negocieri cu BERD privind achiziționarea acțiunilor Danube Logistics în portul Giurgiulești

România inițiază negocieri cu BERD privind achiziționarea acțiunilor Danube Logistics în portul Giurgiulești

Guvernul României a aprobat un memorandum prin care este de acord să inițieze negocieri cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) privind achiziționarea de acțiuni la Danube Logistics, proprietarul portului Giurgiulești din Republica Moldova. Pachetul de acțiuni va fi achiziționat de societatea Administrația Porturilor Maritime (Constanța), care se află sub jurisdicția Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România. În nota de fundamentare al proiectului Guvernului României se menționează că această decizie face parte din strategia României de a consolida poziția Portului Constanța în regiunea Mării Negre și de a spori capacitățile acestuia ca nod-cheie de transport și logistică în Europa Centrală și de Sud-Est. „Portul Constanța, ca cel mai mare port al UE din bazinul Mării Negre, se angajează să se integreze cu alte porturi și să își extindă infrastructura ca parte a creșterii competitivității sale și a îmbunătățirii capacităților sale logistice.” De asemenea, se subliniază faptul că societatea bulgară MBF Port Burgas, care intenționează, de asemenea, să investească în dezvoltarea portului Giurgiulești, și-a manifestat interesul pentru achiziționarea acțiunilor Danube Logistics. Acest lucru subliniază importanța strategică din ce în ce mai mare a acestui port, care este deja un important centru logistic pe Dunăre, oferind acces la rutele de tranzit și prezentând interes pentru investitorii internaționali. Portul Giurgiulești dispune de terminale pentru produse petroliere, cereale, containere și mărfuri generale, ceea ce îl face un centru important pentru importul și exportul de diverse mărfuri, inclusiv combustibil, produse agricole și materiale de construcții. În ultimii ani, portul și-a crescut semnificativ volumul de mărfuri manipulate, în special după izbucnirea conflictului din Ucraina, devenind un punct-cheie pentru exporturile de cereale ucrainene. Portul Giurgiulești joacă un rol important în logistica Moldovei și a regiunii în ansamblu. În 2023, volumul de mărfuri manipulate prin port a atins un nou record de 2,17 milioane de tone, o creștere de 18,6% față de anul precedent. Creșterea volumului de mărfuri a fost determinată de o creștere de 55% a exporturilor de cereale și semințe, care au totalizat 889 000 de tone, și de o creștere de 4% a importurilor de produse petroliere, la 599 000 de tone. Exporturile de ulei de floarea-soarelui au crescut cu 26%, la 248 de mii de tone. În plus față de creșterea cifrei de afaceri, portul a atins un număr record de containere manipulate - 8 460 de unități (8 646 TEU). Această creștere a fost posibilă datorită investițiilor semnificative în modernizarea și extinderea infrastructurii portuare, inclusiv construcția de noi instalații de depozitare a cerealelor și achiziționarea de echipamente pentru creșterea capacității terminalului. Danube Logistics, operatorul portului Giurgiulești, este deținut în totalitate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) prin Danube Logistics Holding BV. Danube Logistics a început dezvoltarea portului în 2005, transformându-l într-unul dintre cele mai de succes porturi de pe Dunăre, facilitând comerțul internațional pentru companiile moldovenești. Memorandumul arată că România, văzând potențialul portului Giurgiulești, dorește să folosească locația strategică a acestuia pentru a-și consolida poziția în comerțul internațional și logistică. În acest sens, s-a decis crearea unei echipe de negociere sub conducerea lui Bogdan Stelian Myndrescu, din care vor face parte reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finanțelor, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și ai altor agenții românești interesate. Documentul subliniază că „achiziționarea acțiunilor Danube Logistics va reprezenta un pas important pentru România în contextul extinderii infrastructurii sale de transport și logistică și al consolidării legăturilor economice cu Republica Moldova”. Memorandumul este publicat pe site-ul oficial al Guvernului României: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2024/08/MEMORANDUM-3.pdf // 28.08.2024 - InfoMarket

Noutați dupa tema