Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Au fost prezentate schițele primului terminal logistic multimodal din Moldova de la gara Berești din Ungheni

Au fost prezentate schițele primului terminal logistic multimodal din Moldova de la gara Berești din Ungheni

Potrivit Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, acestea au fost elaborate în cadrul unui studiu de fezabilitate susținut de programul USAID Reforme instituționale și structurale în Moldova. Aceste schițe reflectă ideile inginerilor privind infrastructura, echipamentele, teritoriul și elementele logistice, precum și opțiunile de dezvoltare modulară a acestui complex logistic. Imaginile prezintă, de asemenea, căi de acces feroviare și rutiere, macarale pentru containere, platforme și depozite de încărcare și descărcare, tipuri de operațiuni de încărcare și descărcare pentru toate modurile de transport ale diferitelor categorii de mărfuri care vor fi efectuate în complexul logistic multimodal „Berești”, precum și un parc de camioane. Studiul de fezabilitate analizează în prezent posibilitatea de a construi un complex logistic multimodal pe un teren de aproximativ 18 hectare aflat în proprietatea statului. Conform estimărilor preliminare, noua infrastructură va permite operarea anuală a aproximativ 200 000 de camioane, ceea ce echivalează cu 4 milioane de tone de marfă. Proiectul de investiții vizează transformarea terminalului de la Berești într-un hub logistic regional, facilitarea accesului Moldovei la coridoarele internaționale de transport și integrarea țării în rețeaua globală de transport și logistică. Studiul de fezabilitate pentru construcția primului terminal logistic multimodal din Moldova la gara Beresti va fi finalizat până la sfârșitul anului 2024 // 22.08.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema