Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova a anunțat o licitație pentru renovarea majoră a tronsonului de 7,379 km al drumului R26 Bender-Căușeni-Cimișlia, cu un cost estimat de 130,48 milioane de lei

Republica Moldova a anunțat o licitație pentru renovarea majoră a tronsonului de 7,379 km al drumului R26 Bender-Căușeni-Cimișlia, cu un cost estimat de 130,48 milioane de lei

Administrația de Stat a Drumurilor a comunicat că este vorba despre renovarea primului tronson al acestui drum: km 23,821 - km 31,200. Scopul principal al proiectului este aducerea indicatorilor tehnico-economici la nivelul cerințelor moderne și viitoare, ceea ce va permite reducerea cheltuielilor pentru transportul rutier prin îmbunătățirea accesului în satele Zaim, Marianca de Sus, Opaci, Sălcuța, Taraclia și altele, precum și în orașele Căușeni și Cimișlia. Obiectivul specific al proiectului este de a construi sistemul rutier, sistemul de drenare a apelor pluviale (jgheaburi, poduri) și alte lucrări necesare pentru a asigura un trafic sigur și ritmic, sporind astfel siguranța și mobilitatea în regiune. Lungimea tronsonului care urmează să fie reparat este de 7,379 kilometri, iar perioada de execuție a lucrărilor este de 18 luni de la data încheierii contractului. Costul estimat al lucrărilor este de aproximativ 130 milioane 484 mii lei, fără TVA. Fondurile sunt alocate din Fondul Rutier. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 10 septembrie. Informații complete despre procedura de achiziție pot fi găsite la www.asd.md sau www.mtender.md. Administrația de Stat a Drumurilor amintește că proiectul de renovare majoră a drumului național R26 Bender-Căușeni-Cimișlia, tronsonul km 23,821 - km 46,308, este divizat în 3 sectoare. Sectoarele 2 și 3 ale acestui proiect sunt în proces de implementare, cu un progres de 34% pentru sectorul 3 și 24% pentru sectorul 2. Repararea drumului va facilita comerțul și va îmbunătăți traficul local și de tranzit, îmbunătățind, de asemenea, siguranța rutieră și pietonală. // 07.08.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema