Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Construcția și reconstrucția unor drumuri naționale din Moldova au fost declarate proiecte de importanță națională

Construcția și reconstrucția unor drumuri naționale din Moldova au fost declarate proiecte de importanță națională

Acest lucru este stipulat de un proiect de lege privind declararea utilității publice a lucrărilor de importanță națională pentru construcția, reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea unor drumuri naționale, aprobat de Parlament în două lecturi. Drumurile în cauză sunt următoarele drumuri naționale: M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România (variante ocolitoare la Cimișlia și Vulcănești); R14 R6-Codrul Nou-Soroca-Unguri-frontiera cu Ucraina (tronsonul Soroca-Arionești); R33 Hîncești-Lăpușna - M1; R34 Hîncești-Leova-Cahul-Giurgiulești (secțiunea Cantemir-Cahul); M5 Frontiera cu Ucraina-Criva-Bălți-Chișinău-Tiraspol-Frontiera cu Ucraina (secțiunea Criva - Bălți); R7 R14-Drochia-Costești-Frontiera cu România și R14. 3 drum de acces la podul Cosăuți - Iampol, inclusiv un punct de trecere a frontierei cu infrastructura corespunzătoare. În conformitate cu proiectul de lege, guvernul va lua toate măsurile necesare pentru a expropria imobilele situate pe amplasamentul lucrărilor, în timp ce despăgubirile pentru expropriere și costurile lucrărilor cadastrale și ale evaluării imobilelor vor fi plătite din Fondul rutier. Se prevede că proprietarii terenurilor prin care vor trece drumurile de importanță națională vor fi despăgubiți la valoarea acestora: 1360 lei pentru 0,01 ha de teren agricol și 4300 lei pentru 0,01 ha de suprafață construită. // 25.07.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema