
Construcția și reconstrucția unor drumuri naționale din Moldova au fost declarate proiecte de importanță națională
Acest lucru este stipulat de un proiect de lege privind declararea utilității publice a lucrărilor de importanță națională pentru construcția, reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea unor drumuri naționale, aprobat de Parlament în două lecturi. Drumurile în cauză sunt următoarele drumuri naționale: M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România (variante ocolitoare la Cimișlia și Vulcănești); R14 R6-Codrul Nou-Soroca-Unguri-frontiera cu Ucraina (tronsonul Soroca-Arionești); R33 Hîncești-Lăpușna - M1; R34 Hîncești-Leova-Cahul-Giurgiulești (secțiunea Cantemir-Cahul); M5 Frontiera cu Ucraina-Criva-Bălți-Chișinău-Tiraspol-Frontiera cu Ucraina (secțiunea Criva - Bălți); R7 R14-Drochia-Costești-Frontiera cu România și R14. 3 drum de acces la podul Cosăuți - Iampol, inclusiv un punct de trecere a frontierei cu infrastructura corespunzătoare. În conformitate cu proiectul de lege, guvernul va lua toate măsurile necesare pentru a expropria imobilele situate pe amplasamentul lucrărilor, în timp ce despăgubirile pentru expropriere și costurile lucrărilor cadastrale și ale evaluării imobilelor vor fi plătite din Fondul rutier. Se prevede că proprietarii terenurilor prin care vor trece drumurile de importanță națională vor fi despăgubiți la valoarea acestora: 1360 lei pentru 0,01 ha de teren agricol și 4300 lei pentru 0,01 ha de suprafață construită. // 25.07.2024 - InfoMarket.