Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind alocarea celei de-a treia tranșe de 18,2 milioane de euro către BERD pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare.

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind alocarea celei de-a treia tranșe de 18,2 milioane de euro către BERD pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare.

Cabinetul de miniștri a aprobat, în cadrul ședinței de miercuri, un proiect de lege privind ratificarea unui amendament la acordul de împrumut dintre Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare "RLF - Răspuns Rapid - Căile Ferate din Moldova". Conform acordului, BERD va oferi 18,2 milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Centru, în cadrul inițiativei "Coridoare de solidaritate". Aceasta este a treia tranșă pe care BERD o acordă pentru implementarea acestui proiect (prima tranșă a fost de 12 milioane de euro, iar a doua de 11 milioane de euro). Beneficiarul este întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova, care va rambursa acest împrumut. În același timp, Ministerul Finanțelor va putea acoperi obligațiile financiare ale împrumuturilor destinate infrastructurii feroviare de stat. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că banii sunt destinați implementării unui proiect de reabilitare a coridorului feroviar Valcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu o lungime de 446 km, dintre care 128 km sunt în stare nesatisfăcătoare. Această secțiune feroviară asigură legături cu zonele industriale din nordul și centrul Moldovei, inclusiv zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău. Coridorul feroviar este important pentru exporturile, importurile și tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. În plus, acest tronson conectează coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca-Giurgiulesti, utilizat pentru logistica mărfurilor de transbordare în porturile de la Dunăre și Marea Neagră. Potrivit lui Andrei Spînu, lucrările de reparație vor începe în 2025 și se preconizează că vor fi finalizate în 2027. Amintim că, beneficiarul proiectului este întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova, care va rambursa împrumutul, cu posibilitatea ca Ministerul Finanțelor să acopere pasivele financiare la împrumuturile destinate infrastructurii feroviare de stat. Acordul este semnat pe o perioadă de 15 ani, dobânda la împrumut este flotantă și în prezent este de 3,65 la sută pe an. Prima rambursare a împrumutului este programată la 3 ani de la intrarea în vigoare a acordului. De menționat că acest proiect este implementat și cu sprijinul financiar al Băncii Europene de Investiții (41,2 milioane de euro) și un grant de 19,56 milioane de euro, care va fi alocat prin intermediul Instrumentului European de Vecinătate. // 03.07.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema