Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, a fost finalizată proiectarea lucrărilor de capital pentru tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca.

În Moldova, a fost finalizată proiectarea lucrărilor de capital pentru tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca.

În același timp, în viitorul apropiat va fi finalizat și proiectul pentru tronsonul Basarabeasca-Giurgiulești. Acest lucru a fost anunțat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a împărtășit informații despre reabilitarea căilor ferate din Moldova. El a spus că a parcurs 230 de km de cale ferată pentru a vedea cum decurg lucrările de reparație pe tronsonul Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. Andrei Spînu a spus că, pînă în prezent, au fost înlocuite macazurile de cale ferată în stațiile Cainari, Zloți, Cimișlia, Basarabeasca, Abaclia, Ceadîr-Lunga, Taraclia și se planifică înlocuirea lor în stațiile Greceni, Vulcănești și Etulia. De asemenea, au fost înlocuite 19600 de traverse. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că s-a oprit la stația Etulia, a discutat cu muncitorii și a vizitat centrul de comandă al stației. "Totul este învechit, sistemele de control al traficului sunt din anii '70. Avem în plan să modernizăm aceste sisteme vechi. El a mulțumit lucrătorilor feroviari din Moldova pentru dedicația și munca lor zilnică. Împreună cu partenerii europeni, vom aduce căile ferate din Moldova la standardele europene. Împreună construim o Moldovă europeană!", a scris ministrul pe pagina sa de socializare. Amintim că, modernizarea tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime de 233 km, urmează să fie finalizată în 2025. Proiectul este implementat cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și al Băncii Europene de Investiții. Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară, asigurând tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Proiectul prevede revizia a aproximativ 80 de kilometri și repararea curentă a aproximativ 153 de kilometri de cale ferată. O licitație deschisă a fost organizată pentru reconstrucția tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. În 2020, BERD și BEI au recunoscut drept câștigătoare firma Temirzhol Zhondeu (Kazahstan), parte a grupului de companii Komkor Management. În conformitate cu termenii contractului, compania va reabilita și moderniza o secțiune de 233 km de cale ferată. Odată ce proiectul va fi finalizat, restricțiile de greutate și viteză vor putea fi ridicate. Pentru trenurile de marfă, viteza va crește la 90 de kilometri pe oră, în timp ce pentru traficul de pasageri, viteza trenurilor poate crește la 120 de kilometri pe oră. Costul total al proiectului este de aproximativ 113 milioane de euro. // 14.06.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema