
În Moldova, a fost finalizată proiectarea lucrărilor de capital pentru tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca.
În același timp, în viitorul apropiat va fi finalizat și proiectul pentru tronsonul Basarabeasca-Giurgiulești. Acest lucru a fost anunțat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a împărtășit informații despre reabilitarea căilor ferate din Moldova. El a spus că a parcurs 230 de km de cale ferată pentru a vedea cum decurg lucrările de reparație pe tronsonul Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. Andrei Spînu a spus că, pînă în prezent, au fost înlocuite macazurile de cale ferată în stațiile Cainari, Zloți, Cimișlia, Basarabeasca, Abaclia, Ceadîr-Lunga, Taraclia și se planifică înlocuirea lor în stațiile Greceni, Vulcănești și Etulia. De asemenea, au fost înlocuite 19600 de traverse. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că s-a oprit la stația Etulia, a discutat cu muncitorii și a vizitat centrul de comandă al stației. "Totul este învechit, sistemele de control al traficului sunt din anii '70. Avem în plan să modernizăm aceste sisteme vechi. El a mulțumit lucrătorilor feroviari din Moldova pentru dedicația și munca lor zilnică. Împreună cu partenerii europeni, vom aduce căile ferate din Moldova la standardele europene. Împreună construim o Moldovă europeană!", a scris ministrul pe pagina sa de socializare. Amintim că, modernizarea tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime de 233 km, urmează să fie finalizată în 2025. Proiectul este implementat cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și al Băncii Europene de Investiții. Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară, asigurând tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Proiectul prevede revizia a aproximativ 80 de kilometri și repararea curentă a aproximativ 153 de kilometri de cale ferată. O licitație deschisă a fost organizată pentru reconstrucția tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. În 2020, BERD și BEI au recunoscut drept câștigătoare firma Temirzhol Zhondeu (Kazahstan), parte a grupului de companii Komkor Management. În conformitate cu termenii contractului, compania va reabilita și moderniza o secțiune de 233 km de cale ferată. Odată ce proiectul va fi finalizat, restricțiile de greutate și viteză vor putea fi ridicate. Pentru trenurile de marfă, viteza va crește la 90 de kilometri pe oră, în timp ce pentru traficul de pasageri, viteza trenurilor poate crește la 120 de kilometri pe oră. Costul total al proiectului este de aproximativ 113 milioane de euro. // 14.06.2024 - InfoMarket.