Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Concernul feroviar german, Deutsche Bahn, va contribui la restaurarea și modernizarea infrastructurii feroviare din Moldova.

Concernul feroviar german, Deutsche Bahn, va contribui la restaurarea și modernizarea infrastructurii feroviare din Moldova.

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, împreună cu întreprinderea de stat "Calea Ferată din Moldova", începe cooperarea cu Deutsche Bahn. Potrivit ministerului, infrastructura feroviară, stimularea dezvoltării economice a Căii Ferate din Moldova (CFM) și facilitarea transportului de mărfuri au fost discutate în cadrul unei întâlniri între reprezentanții ministerului și CFM și echipa de ingineri de la Deutsche Bahn. În cadrul ședinței, reprezentanții CFM au făcut o prezentare a situației actuale în sectorul transportului feroviar, mecanismul de gestionare și exploatare a infrastructurii feroviare, precum și au discutat problemele legate de mobilitate. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Mircea Pașcalăuță, a subliniat că sectorul feroviar se află într-o reformă completă, iar în această etapă a procesului de dezvoltare este nevoie de asistență tehnică și sprijin pentru elaborarea studiilor de fezabilitate. Pe de altă parte, reprezentanții Deutsche Bahn și-au exprimat disponibilitatea de a sprijini eforturile ministerului de a dezvolta acest sector prin crearea unui hub logistic modern. Aceștia au discutat, de asemenea, despre posibilitatea de a îmbunătăți procesele de audit intern și de management și de a introduce cele mai bune practici în cadrul companiei. Se preconizează că, datorită proiectelor de restaurare și modernizare a infrastructurii feroviare, volumul de mărfuri transportate va crește, iar conexiunile regionale și internaționale vor fi îmbunătățite. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a subliniat că modernizarea căii ferate moldovenești are drept scop maximizarea vitezei de circulație, crearea unei rețele feroviare sigure, eficiente și durabile, care să răspundă nevoilor actuale și viitoare ale Republicii Moldova și ale partenerilor săi internaționali, iar această cooperare reprezintă un pas important în această direcție. // 15.05.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema