Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un studiu preliminar de fezabilitate pentru construcția unui tronson de cale ferată electrificată, Chișinău-Ungheni, cu ecartament european va fi elaborat până la sfârșitul acestui an.

Un studiu preliminar de fezabilitate pentru construcția unui tronson de cale ferată electrificată, Chișinău-Ungheni, cu ecartament european va fi elaborat până la sfârșitul acestui an.

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a anunțat acest lucru, menționând că acest subiect a fost discutat în cadrul celei de-a 6-a reuniuni a Comitetului de conducere pentru integrarea sistemelor de transport UE-Ucraina-Moldova, desfășurată la Košice (Slovacia), la care a participat secretarul de stat al ministerului, Mircea Păscăluță, alături de colegi din Ucraina, România, precum și reprezentanți ai țărilor UE și ai Comisiei Europene. Subiectele discutate au fost proiectele actuale și viitoare finanțate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), investițiile în transporturi, reformele din sectorul feroviar, Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T). În contextul extinderii rețelelor TEN-T, Comisia Europeană a prezentat coordonatorilor din fiecare coridor identificarea priorităților de dezvoltare segmentată a acestora și a măsurilor specifice care trebuie implementate. Principalul mesaj al participanților a fost necesitatea de a crește capacitatea de tranzitare a încărcăturilor ucrainene pe calea ferată. Au fost evidențiate eforturile semnificative ale Republicii Moldova de reabilitare și modernizare a infrastructurii sale feroviare, în special a coridorului Valcinet-Bălti-Ungheni-Chișinău-Căinari. Pe agenda discuțiilor s-a aflat, de asemenea, proiectul privind construcția unui coridor feroviar electrificat Chișinău-Ungheni cu ecartament european. S-a menționat că, prin suportul JASPERS, serviciul de consultanță tehnică al Băncii Europene de Investiții, până la sfârșitul acestui an va fi elaborat un studiu de prefezabilitate, care va include și elemente de design conceptual pentru dezvoltarea acestui proiect. În cadrul reuniunii, reprezentanți din Ungaria, Polonia și Slovacia au prezentat etapele de dezvoltare a rețelelor feroviare europene, modelele de finanțare, planificare, control și management utilizate și lecțiile care trebuie învățate în acest proces. Eforturile continue de reabilitare a infrastructurii rutiere, precum și progresul celor 3 proiecte de reabilitare a infrastructurii rutiere finanțate prin CEF 2022 au fost alte subiecte abordate de oficiali. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Mircea Păscăluță, a declarat că, pornind de la situația geopolitică actuală, este necesară o nouă abordare, atât în ceea ce privește introducerea de proiecte, cât și utilizarea celor existente, bazată pe o viziune regională amplă, cu cooperarea partenerilor la fiecare etapă. //25.04.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema