Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Adina Vălean: Moldova va putea accesa fonduri pentru dezvoltarea căilor ferate și a altor proiecte de infrastructură din fondurile Uniunii Europene, la care până acum aveau acces doar membrii UE

Adina Vălean: Moldova va putea accesa fonduri pentru dezvoltarea căilor ferate și a altor proiecte de infrastructură din fondurile Uniunii Europene, la care până acum aveau acces doar membrii UE

Acest lucru a fost anunțat vineri de comisarul european pentru transport, care a participat virtual la "Forumul feroviar" de la Chișinău, la invitația ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu. Forumul este organizat de Căile Ferate din Moldova în colaborare cu Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și Agenția Franceză de Dezvoltare. Evenimentul reunește instituții financiare internaționale, reprezentanți ai sectorului privat și ai companiilor feroviare de stat pentru a discuta despre modernizarea și dezvoltarea durabilă a sectorului feroviar din Moldova. În discursul său, Adina Vălean a declarat că, încă de la începutul mandatului său de politician român și comisar european, a fost un mare susținător și un prieten adevărat al Republicii Moldova. "În calitate de comisar european, al cărui portofoliu este responsabil de sectorul transporturilor, necesar pentru buna funcționare a economiei, am dat startul integrării efective a Republicii Moldova în Uniunea Europeană prin infrastructură", a spus Adina Vălean. "Am obținut un prim succes pentru Republica Moldova - pentru prima dată, alături de Ucraina, a fost înscrisă în Mecanismul European de Integrare, cel mai mare fond de infrastructură al UE. Acest lucru înseamnă că Moldova poate lua bani, în special pentru căi ferate, din fonduri la care aveau acces doar statele membre ale UE. Primii bani din acest mecanism au fost deja alocați Moldovei pentru proiecte rutiere la granița cu România - la Ungheni, Leușani și Giurgiulești", a declarat comisarul european. Ea a felicitat autoritățile moldovenești pentru eforturile depuse în vederea implementării proiectelor. Comisarul european a mai spus că moldovenii nu sunt singuri și că "cel puțin, măsurile de transport nu ocolesc niciodată Moldova". Ea a vorbit despre investițiile în căile ferate susținute de Comisia Europeană, în bugetul căreia sunt implicate și instituții financiare internaționale. "Un exemplu este grantul de 20 de milioane de euro din instrumentul nostru de politică externă, care, împreună cu un împrumut de 12 milioane de euro de la BERD, va contribui la reabilitarea axei feroviare Nord-Sud. Avem nevoie de cât mai multe exemple de astfel de proiecte și sper că unele dintre ele vor fi puse în aplicare după discuțiile de astăzi", a declarat ea. // 16.03.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema