Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Uniunea Europeană a inițiat un dialog la nivel înalt cu Republica Moldova în domeniul transporturilor și o va ajuta să dezvolte infrastructura de transport

Uniunea Europeană a inițiat un dialog la nivel înalt cu Republica Moldova în domeniul transporturilor și o va ajuta să dezvolte infrastructura de transport

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă comune cu ministrul moldovean al infrastructurii și dezvoltării regionale, Andrei Spînu, că acesta este un nou capitol în cooperarea Uniunii Europene cu Moldova în sectorul transporturilor și că este important pentru parcursul european al Moldovei, precum și pentru conectarea UE în ansamblu cu partea de est. Adina Vălean a declarat că se bucură că Moldova se va apropia și mai mult de România și de UE în general prin dezvoltarea infrastructurii de transport. Comisarul european pentru transporturi a precizat că dialogul la nivel înalt lansat de părți în domeniul transporturilor nu se referă la asigurarea unor sume de finanțare specifice, ci se va baza pe identificarea priorităților și a posibilităților de finanțare, și va fi un instrument de lucru suplimentar în cadrul negocierilor de aderare dintre Republica Moldova și UE. Comisarul european pentru transport a precizat că prima rundă de discuții în acest format va avea loc la 19 februarie la Bruxelles și va fi dedicată tuturor tipurilor de transport și unor subiecte precum securitatea, digitalizarea și dezvoltarea durabilă în domeniul nostru de activitate. "Vom discuta despre rolul Republicii Moldova în cadrul coridoarelor de solidaritate, care sunt importante pentru Ucraina, pentru Moldova, pentru a menține fluxul de mărfuri care intră și ies din Uniunea Europeană", a precizat Adina Vălean. Potrivit acesteia, creșterea volumului de mărfuri pune o presiune suplimentară asupra infrastructurii Republicii Moldova. Partea moldovenească depune eforturi mari pentru modernizarea rețelei de transport și a înregistrat unele progrese în această direcție. În același timp, comisarul european pentru transporturi a spus că este necesar să se construiască cât mai multe poduri rutiere și feroviare noi între Republica Moldova și România, precum și să se lanseze în viitor un tren de mare viteză între Chișinău și București. Adina Vălean a precizat că Republica Moldova a depus deja primele cereri de finanțare pentru proiecte în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF) în sectorul transporturilor, inclusiv un proiect de asfaltare a drumului care duce spre portul Giurgiulești. De asemenea, Republica Moldova beneficiază, împreună cu România, de finanțare pentru construcția de noi poduri și repararea celor existente, cum ar fi Ungheni-Ungheni, Leușeni-Albița, Giurgiulești-Galați și altele, precum și de un grant UE pentru cofinanțarea refacerii coridorului feroviar Valcinet-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari. Comisarul european pentru transport și-a exprimat încrederea că multe proiecte moldovenești vor beneficia de finanțare europeană în următorii ani. De asemenea, a lăudat planurile UE de a prelungi acordul de liberalizare a traficului rutier de mărfuri al Republicii Moldova cu Uniunea Europeană. La rândul său, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că lansarea unui dialog la nivel înalt între Republica Moldova și Uniunea Europeană în domeniul transporturilor este o confirmare a cooperării excelente dintre Moldova și UE în acest sector. "De asemenea, evenimentul de astăzi confirmă încă o dată faptul că Republica Moldova se îndreaptă constant spre Uniunea Europeană, iar sectorul transporturilor este o prioritate în acest sens, iar Republica Moldova nu este singura. Simțim sprijinul UE și acest lucru ne dă mai multă încredere și optimism", a declarat Andrei Spînu. El a spus că lansarea unui dialog la nivel înalt între Moldova și UE în sectorul transporturilor este un pas esențial pentru continuarea modernizării rețelelor de transport, crearea de noi coridoare de transport, îmbunătățirea comunicațiilor de transport, soluționarea multor probleme apărute după izbucnirea războiului din Ucraina etc. // 06.02.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema