
În România au început pregătirile unui studiu de fezabilitate pentru construirea a 4 poduri noi peste râul Prut, care vor asigura legătura cu Republica Moldova.
Acest lucru a fost comunicat de ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, menționând că, Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România a aprobat documentația pentru studiul de fezabilitate pentru construcția a 4 noi poduri de autostradă peste Prut: Costești-Stânca; Leova-Bumbăta; Leca-Fălciu; Bărboieni-Răducăneni. De asemenea, este în curs de desfășurare licitația pentru construcția unui pod la nivel de autostradă peste Prut în localitățile Ungheni-Ungheni. Noul termen de depunere a ofertelor este până la 31 ianuarie. Printre principalele caracteristici se numără: 261,2 m - lungimea podului nou peste Prut, 2 benzi pe sens + trotuare, 13 m lățimea podului nou (etapa I) + 11,25 m (etapa II); 8 m lățimea părții carosabile; 1 km lungime a traseului; 4 x 3,75 m partea carosabilă a drumului de legătură. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru construcție, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile. "Împreună cu celelalte poduri Giurgiulești-Galați (deja reparat), Leușeni-Albița, Sculeni-Sculeni, Cahul-Oancea, vom asigura interconectarea cu România și direct cu Uniunea Europeană. Podurile vor asigura o mai mare siguranță și vor îmbunătăți circulația camioanelor prin Moldova, vor crește comerțul și vor integra și mai puternic RM în rețeaua rutieră europeană TEN-T. Construcția acestor 9 poduri peste Prut este una dintre prioritățile strategice din Planul de Reabilitare a Infrastructurii Moldova 5+, iar în 2024 vom continua să mergem înainte și să construim poduri care unesc", a declarat Andrei Spînu. // 22.01.2024 - InfoMarket.