Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În România au început pregătirile unui studiu de fezabilitate pentru construirea a 4 poduri noi peste râul Prut, care vor asigura legătura cu Republica Moldova.

În România au început pregătirile unui studiu de fezabilitate pentru construirea a 4 poduri noi peste râul Prut, care vor asigura legătura cu Republica Moldova.

Acest lucru a fost comunicat de ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, menționând că, Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România a aprobat documentația pentru studiul de fezabilitate pentru construcția a 4 noi poduri de autostradă peste Prut: Costești-Stânca; Leova-Bumbăta; Leca-Fălciu; Bărboieni-Răducăneni. De asemenea, este în curs de desfășurare licitația pentru construcția unui pod la nivel de autostradă peste Prut în localitățile Ungheni-Ungheni. Noul termen de depunere a ofertelor este până la 31 ianuarie. Printre principalele caracteristici se numără: 261,2 m - lungimea podului nou peste Prut, 2 benzi pe sens + trotuare, 13 m lățimea podului nou (etapa I) + 11,25 m (etapa II); 8 m lățimea părții carosabile; 1 km lungime a traseului; 4 x 3,75 m partea carosabilă a drumului de legătură. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru construcție, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile. "Împreună cu celelalte poduri Giurgiulești-Galați (deja reparat), Leușeni-Albița, Sculeni-Sculeni, Cahul-Oancea, vom asigura interconectarea cu România și direct cu Uniunea Europeană. Podurile vor asigura o mai mare siguranță și vor îmbunătăți circulația camioanelor prin Moldova, vor crește comerțul și vor integra și mai puternic RM în rețeaua rutieră europeană TEN-T. Construcția acestor 9 poduri peste Prut este una dintre prioritățile strategice din Planul de Reabilitare a Infrastructurii Moldova 5+, iar în 2024 vom continua să mergem înainte și să construim poduri care unesc", a declarat Andrei Spînu. // 22.01.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema