Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Taxa de modernizare a aeroportului din Chișinău a fost eliminată complet de la 1 ianuarie.

Taxa de modernizare a aeroportului din Chișinău a fost eliminată complet de la 1 ianuarie.

Acest lucru a fost anunțat de administrația aeroportului din capitală, amintind că, de la 1 iulie 2023, taxa a fost înjumătățită de la 9 la 4,5 euro per pasager, iar de la 1 ianuarie 2024 a fost eliminată definitiv. În conformitate cu planul de dezvoltare a Aeroportului Chișinău, anul trecut a fost realizată cu succes reconstrucția pistei 08/26. Lucrările au durat 2 luni, timp în care au fost eliminate rosturile de deformare a pistei și defectele structurii de suprafață identificate în cadrul lucrărilor de întreținere corectivă. Din cauza lipsei locurilor de parcare în perioada estivală, a fost demarată construcția unei noi parcări pe teritoriul aeroportului, cu 260 de locuri, care ar urma să fie dată în exploatare în primăvara anului 2024. Un alt eveniment important pentru Aeroportul Chișinău anul trecut a fost semnarea unui memorandum cu Aeroportul Iași, în cadrul căruia a fost stabilită o colaborare privind accesarea programelor europene transfrontaliere, dezvoltarea activităților în cadrul fondurilor europene și schimbul de bune practici. Ținând cont de faptul că dezvoltarea continuă este una dintre prioritățile companiei, personalul aeroportului în 2023 și-a continuat instruirea prin participarea la diverse cursuri de specialitate: 142 de angajați au fost instruiți în domeniile lor de activitate, participând la circa 25 de traininguri (siguranța zborurilor, securitatea aeronautică, comunicare, dezvoltare economică etc.). La 1 iunie 2023, Aeroportul Chișinău, principala poartă de acces aerian în Republica Moldova, a găzduit 50 de lideri europeni care au participat la Summit-ul Comunității Politice Europene. Siguranța zborurilor oficiale, securitatea oaspeților străini, procesul logistic și confortul acestora au fost priorități pentru personalul aeroportului la acest eveniment. Pentru a îmbunătăți siguranța zborurilor, înainte de eveniment au fost achiziționate echipamente speciale de ultimă generație pentru a îndepărta păsările de pe pistă. Un alt moment important pentru aeroportul din Chișinău a fost schimbarea codului IATA din KIV în RMO, care va intra în vigoare la 18 ianuarie. Aeroportul din capitală a precizat că, din punct de vedere al dezvoltării instituționale internaționale, Aeroportul Chișinău a devenit membru asociat al Asociației Aeroporturilor din România (AAR) la 13 octombrie 2023. Prin aderarea la AAR, Aeroportul Chișinău a putut beneficia nu doar de acces la instruire în domeniul securității aeroportuare și siguranței aviației, ci și de experiența aeroporturilor românești care îndeplinesc standardele internaționale. Iar la 15 decembrie 2023, Aeroportul Chișinău a obținut calitatea de membru al Consiliului Internațional al Aeroporturilor din Europa (ACI Europe), continuând să implementeze standardele europene internaționale. La 22 noiembrie 2023, a fost semnat un contract pentru modernizarea sistemului de aterizare instrumentală (ILS) CAT III, aprobat de Autoritatea Aeronautică Civilă. Echipamentul ILS va fi modernizat de la CAT II la CAT III, ceea ce presupune efectuarea operațiunilor de aterizare în condiții de vizibilitate redusă, ceea ce va îmbunătăți siguranța și eficiența zborurilor, va reduce întârzierile de zbor, va îmbunătăți flexibilitatea operațională și va crește capacitatea aeroportului, contribuind la confortul pasagerilor. Anul trecut, în procesul de dezvoltare și modernizare continuă, Aeroportul Chișinău și-a mărit flota de vehicule multifuncționale pentru deszăpezirea pistelor și căilor de rulare. Ca parte a dezvoltării aeroportului, a fost inițiată achiziționarea de dispozitive de detectare a explozibililor, precum și de noi dispozitive cu raze X pentru inspectarea bagajelor, a corespondenței și a mărfurilor. În plus, Aeroportul Chișinău a avut grijă să mențină un nivel înalt de asistență pentru clienți prin intermediul platformelor online. Acest lucru a permis un răspuns prompt la întrebările primite de la cetățenii care călătoresc. "Aeroportul Chișinău continuă să se modernizeze, are planuri clare de dezvoltare, se străduiește să corespundă standardelor internaționale, concentrându-și eforturile pe dezvoltarea constantă a infrastructurii și a calității serviciilor prestate", a precizat aeroportul din capitală. // 15.01.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema