Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Trei companii din Republica Moldova, Ucraina și România au aplicat pentru construcția primului pod - autostradă peste râul Prut la Ungheni.

Trei companii din Republica Moldova, Ucraina și România au aplicat pentru construcția primului pod - autostradă peste râul Prut la Ungheni.

Acest lucru a fost anunțat de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, menționând că acest pod face parte din proiectul de construcție a autostrăzii moderne Unirii A8. Participanții la licitația pentru construcția podului peste Prut la Ungheni sunt: consorțiul Automagistral Pivden (Autostrada Sudului) - SC Perfect Consult Europe (Ucraina-România), Ness Proiect Europe (România) și Comsales Grup (Moldova). Se preconizează că noul pod peste Prut va avea o lungime de 261,2 m și va avea 2 benzi pe fiecare sens + trotuare. Lățimea podului va fi de 13 m (etapa I) + 11,25 m (etapa a II-a), iar carosabilul va avea o lățime de 8 m. De asemenea, va fi construită și partea de carosabil care leagă podul de șosea. Punctul de trecere a frontierei va fi dotat cu parcări pentru vehicule mari, autoturisme și spații închise pentru inspecția amănunțită a autoturismelor și camioanelor. Durata contractului va fi de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Sursa de finanțare va fi reprezentată de fonduri europene nerambursabile în valoare de peste 156 de milioane de lei românești, fără TVA. Podul peste Prut în apropiere de Ungheni va conecta infrastructura rutieră din Republica Moldova și România: autostrada Târgu-Mureș - Iași - Ungheni - frontiera de stat (pe teritoriul României) și drumul național R1 Chișinău - Ungheni - frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). Amintim că, costul total al construcției podului, care va lega orașul Ungheni din Republica Moldova și comuna Ungheni din România, este de 33 de milioane de euro. Autoritățile române au anunțat anterior aprobarea unei finanțări europene de 16,5 milioane de euro pentru construcția podului autostrăzii peste Prut. Proiectul va fi finanțat prin intermediul Mecanismului Conectarea Europei, programul UE pentru transport, digital și energie. Lucrările vor începe în 2024.// 02.02.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema