Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul de marfă tranzitat prin Portul Giurgiulești a atins un nou record în 2023, ajungând la 2,17 milioane de tone, în creștere cu 18,6% față de 2022.

Volumul de marfă tranzitat prin Portul Giurgiulești a atins un nou record în 2023, ajungând la 2,17 milioane de tone, în creștere cu 18,6% față de 2022.

Potrivit companiei Danube Logistics, investitorul general și operatorul portului, numărul total de containere transbordate anul trecut a atins un maxim istoric de 8.460 de unități (8.646 TEU). Noul record a fost atins în principal datorită creșterii exporturilor de cereale și semințe, care au crescut cu 55% anul trecut, ajungând la 889.000 de tone și reprezentând 41% din volumul total de mărfuri. Importurile de produse petroliere au crescut ușor, cu 4%, rezultând un volum de transbordare de 599 mii de tone, ceea ce corespunde cu 28% din volumul portului. Exporturile de ulei de floarea-soarelui au contribuit, de asemenea, la creșterea volumului total de transbordare în 2023, cu 26% față de anul precedent, până la 248.000 de tone. În plus, importurile de materiale de construcții au crescut cu 10% - până la 195.000 de tone. De asemenea, importurile de îngrășăminte, atât în saci mari cât și în vrac (uscate și lichide), și-au continuat tendința pozitivă, crescând cu 48% - până la 119.000 de tone. Între timp, importurile de cărbune și exporturile de deșeuri metalice au scăzut. Directorul general al Danube Logistics, Matthias von Tucher, a declarat că, deși volumele gestionate în 2023 au inclus și unele mărfuri pentru/de la Ucraina, planurile de viitor ale companiei se concentrează pe satisfacerea nevoilor importatorilor și exportatorilor moldoveni. "Ne-am mărit personalul cu 40% în ultimii 2 ani și intenționăm să îl menținem la acest nivel. Creșterea semnificativă a exporturilor de cereale este, în principal, rezultatul investițiilor recente în noi facilități de depozitare a cerealelor în port. Pentru a crește capacitatea de încărcare a cerealelor la terminalul nostru de marfă, am achiziționat un transbordator de mare capacitate. În același timp, finalizăm pregătirile pentru construcția unei noi dane multifuncționale pentru a crește capacitatea de transbordare pentru mărfuri uscate, mărfuri generale și containere cu 600.000 de tone pe an. În paralel, intenționăm să îmbunătățim eficiența operațională printr-un nivel mai ridicat de automatizare a terminalului feroviar de mărfuri lichide și prin digitalizarea proceselor din terminal. Scopul nostru este de a îmbunătăți calitatea serviciilor pentru clienții din Moldova prin creșterea capacității disponibile și a eficienței", a subliniat Mathias von Tucher. Din 2005, Danube Logistics a transformat portul Giurgiulești într-unul dintre cele mai de succes porturi de pe Dunăre, facilitând activitățile comerciale ale companiilor moldovenești pe piețele internaționale. Danube Logistics este deținută integral de compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare este singurul proprietar final al Danube Logistics Group. // 23.01.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema