Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Uniunea Europeană va sprijini Moldova în dezvoltarea infrastructurii de transport.

Uniunea Europeană va sprijini Moldova în dezvoltarea infrastructurii de transport.

Acest lucru a fost anunțat de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, menționând că acest lucru a fost spus în cadrul primei reuniuni la nivel înalt a Dialogului UE-Moldova, care a avut loc la Bruxelles, unde au fost discutate și analizate principalele probleme și oportunități din sectorul transporturilor. Republica Moldova a fost reprezentată la eveniment de o delegație națională condusă de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Mircea Păscăluță. Din delegație au mai făcut parte reprezentanți ai Agenției Naționale de Transport Rutier (ANTA), ai Autorității Aeronautice Civile și ai Agenției de Transport pe Apă. Mircea Pașcalăuță a salutat interesul oficialilor europeni și a subliniat semnificația întâlnirii ca fiind un pas important în dezvoltarea relațiilor bilaterale, precum și a know-how-ului în acest domeniu. "Întâlnirea de astăzi demonstrează încă o dată angajamentul ferm al Republicii Moldova de a deveni parte a sistemului european de transport. Acest format ne permite să punem pe agenda comună proiectele investiționale de modernizare a infrastructurii de transport, atât în proces de implementare, cât și cele planificate, problemele cu care ne confruntăm, precum și soluțiile de depășire a acestora cu suportul UE", a spus el. Principalele subiecte abordate în cadrul reuniunii au fost: consolidarea cooperării în cadrul inițiativei europene "Solidarity Lanes", participarea la programul de finanțare a infrastructurii din cadrul Facilității Europene pentru Conectivitate (CEF), prelungirea Acordului UE-Moldova privind liberalizarea transportului rutier de mărfuri. De asemenea, Republica Moldova a solicitat statutul de membru cu drepturi depline în Tratatul de instituire a Comunității Transporturilor și deschiderea biroului Comunității Europene a Transporturilor la Chișinău, ceea ce va contribui la accelerarea procesului de integrare în acest sector. De asemenea, Moldova a solicitat asistență tehnică pentru punerea în aplicare deplină a Acordului privind spațiul aerian comun UE-Moldova, pentru punerea în aplicare a legislației în domeniul transportului pe ape interioare și externe, precum și pentru restructurarea și consolidarea capacităților instituțiilor naționale responsabile pentru transportul pe apă și căile navigabile interioare. Oficialii au discutat, de asemenea, despre dezvoltarea și implementarea sistemelor informaționale pentru digitalizarea serviciilor de transport public de pasageri - e-Autorizație, e-Ticket, Autotest, asistență în implementarea programului "Transport modern", sprijin financiar pentru renovarea parcului auto, conectarea rețelelor feroviare din Moldova la rețelele UE prin introducerea ecartamentului standard european, precum și creșterea capacității complexului portuar Giurgiulești. La finalul întrevederii, Mircea Păscăluță a reiterat angajamentul agenției sectoriale de a ajusta legislația națională la cea europeană, inclusiv în domeniul standardelor tehnice, compatibilității, siguranței, managementului traficului și mediului. El a mulțumit reprezentanților UE pentru deschiderea, încrederea și sprijinul constant acordat Republicii Moldova. // 20.02.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema