Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va primi un împrumut de 41,2 milioane de euro de la BEI și un grant de 12 milioane de euro de la UE pentru modernizarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari.

Moldova va primi un împrumut de 41,2 milioane de euro de la BEI și un grant de 12 milioane de euro de la UE pentru modernizarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari.

Acest lucru este stipulat de un acord de finanțare între Moldova și Banca Europeană de Investiții, care a fost ratificat de Parlament. Documentul a fost semnat la 15 decembrie 2023 la Chișinău. Beneficiarul fondurilor alocate de BEI va fi întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova. Împrumutul va avea o rată a dobânzii de aproximativ 5,036% și un termen de rambursare de până la 30 de ani. Comisionul de amânare va fi de 0,125% p.a., iar comisionul de neutilizare va fi de 0,1% p.a. Coridorul feroviar menționat este important, deoarece asigură conexiuni feroviare cu mediul industrial, precum și exportul, importul sau tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Coridorul feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari se conectează, de asemenea, la coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca-Giurgiulești, care este utilizat și pentru logistica mărfurilor transportate către porturile de la Dunăre și Marea Neagră. După cum a menționat anterior ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, lungimea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari este de 446 de kilometri, dintre care un tronson de 128 de kilometri este în stare proastă, ceea ce creează riscuri pentru circulația trenurilor pe acesta și poate perturba lanțurile logistice regionale. "Coridorul feroviar Centru-Nord de la Vălcineț la Căinari are o lungime de 446 de kilometri, dar pe tronsonul de 128 de kilometri, din cauza stării proaste a acestuia, viteza trenurilor este foarte mică, uneori mai mică de 5 km pe oră. Vom atrage investiții de la BERD, BEI și UE pentru a repara și moderniza acest tronson pentru a îmbunătăți viteza medie a trenurilor. Programul total de investiții este estimat la 120 de milioane de euro, din care aproximativ 40 de milioane de euro sunt granturi UE", a declarat Andrei Spînu. El a precizat că modernizarea coridorului feroviar va avea un impact pozitiv asupra economiei Republicii Moldova, deoarece vor fi create condițiile necesare pentru atragerea de noi volume de mărfuri și creșterea numărului de pasageri. Acest lucru se datorează faptului că, după finalizarea lucrărilor de reparație, viteza trenurilor va fi mărită, vor fi ridicate anumite restricții, iar timpul de călătorie între destinații va fi redus. Se va înregistra o creștere semnificativă a capacității de transport feroviar de mărfuri, inclusiv a tranzitului și a exporturilor de cereale. Posibilitatea de a transporta mărfuri pe calea ferată va reduce volumul de mărfuri transportate pe cale rutieră și va atenua presiunea asupra rutelor rutiere naționale și a punctelor de trecere a frontierei. // 16.03.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema