Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

USAID contribuie la elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru un centru logistic multimodal în Republica Moldova la stația de cale ferată Berești din mun. Ungheni

USAID contribuie la elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru un centru logistic multimodal în Republica Moldova la stația de cale ferată Berești din mun. Ungheni

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în vederea implementării cu succes a acestui proiect investițional, o delegație moldovenească a efectuat o vizită de studiu în Austria pentru a vizita terminalele logistice din Graz și Viena. Vizita, efectuată în perioada 3-6 iunie, face parte din suportul oferit de USAID prin intermediul Programului de Reforme Instituționale și Structurale din Moldova (MISRA) pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate privind crearea unui centru logistic multimodal la stația de cale ferată Berești din mun. Ungheni. Ungheni. Delegația moldovenească a fost formată din reprezentanți ai Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Agenției Proprietății Publice, Cancelariei Prim-ministrului și ÎS „Calea Ferată din Moldova”. Scopul principal al deplasării a fost vizitarea a 2 terminale logistice din Graz și Viena, pentru a afla cele mai bune practici direct de la operatorii acestor terminale și pentru a avea o viziune mai largă asupra creării, operării, administrării și dezvoltării acestui tip de activitate în Moldova. Potrivit lui Mircea Păscăluță, secretar de stat în cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în prezent, în Moldova lipsește o rețea logistică integrată care ar putea oferi o alternativă competitivă la transportul rutier, iar studiul de fezabilitate inițiat de USAID MISRA va oferi guvernului o imagine amplă a dezvoltării unui terminal logistic multimodal care va integra toate tipurile de transport de mărfuri (terestru, containere, mărfuri generale). "Vizita de studiu în Austria este un pas important în eforturile noastre de a asigura realizarea eficientă și durabilă a proiectului de investiții. Acest schimb de idei cu operatorii de terminale contribuie la o mai bună înțelegere a aspectelor logistice și a funcționării proiectelor de acest tip în Austria. Prin dezvoltarea terminalului logistic multimodal de la Ungheni, vom asigura conectarea Moldovei la coridoarele internaționale de transport, iar acest pas va consolida, de asemenea, poziția Moldovei ca un important hub logistic în regiune", a declarat Mircea Păscăluță la Camera Federală de Comerț și la Organizația Națiunilor Unite pentru Dezvoltare Industrială, pentru a prezenta proiectul investițional potențialilor investitori din Austria. În acest context, reprezentanții moldoveni au subliniat faptul că viitorul complex logistic de la Ungheni este o investiție extrem de atractivă. Studiul de fezabilitate va include o analiză cuprinzătoare a situației actuale din țara noastră și din regiune, în ceea ce privește infrastructura existentă de transport de mărfuri, posibilitatea de a dezvolta o rețea care să conecteze diferite terminale din țară și din regiune, evaluarea costurilor și a opțiunilor de investiții, precum și necesitatea de a ajusta cadrul legal pentru a sprijini dezvoltarea unui astfel de terminal logistic. // 06.06.2024 - InfoMarket

Noutați dupa tema