Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Calea Ferată a Moldovei este o întreprindere strategică necesară pentru economia țării și nu poate fi lichidată - conducerea întreprinderii de stat „CFM”.

Calea Ferată a Moldovei este o întreprindere strategică necesară pentru economia țării și nu poate fi lichidată - conducerea întreprinderii de stat „CFM”.

Acest lucru a fost afirmat luni într-un briefing de către primul director adjunct pentru planificarea strategică a întreprinderii de stat „Căile Ferate ale Moldovei” Vitalie Mucan, exprimând poziția conducerii întreprinderii cu privire la problemele întreprinderii discutate de deputații parlamentului și general public și perspectivele soluției lor, precum și planuri pentru dezvoltarea transportului feroviar în țară, reorganizarea și modernizarea „CFM”. El a menționat că situația întreprinderii este departe de a fi cea mai bună, dar a subliniat că situația a început să se deterioreze în 2009 și să se înrăutățească timp de 10 ani. Vitalie Mucan a spus că, din cauza acțiunilor foștilor manageri ai întreprinderii și, uneori, din cauza lipsei acțiunilor necesare din partea lor în situații care necesită intervenție imediată, au apărut condiții reale preconizate pentru falimentul CFM în 2019. Totuși, potrivit acestuia, după sosirea noii conduceri, a fost lansat un amplu program de reorganizare și modernizare a întreprinderii, care dă roade și s-au făcut unele progrese, în ciuda problemelor cu pandemia. Primul director adjunct pentru planificarea strategică a CFM a menționat că în 2020, cu sprijinul partenerilor externi, pentru prima dată în ultimii 30 de ani, au fost achiziționate 12 noi locomotive, fără de care CFM nu ar avea viitor. În plus, cu fonduri de la BERD și BEI, infrastructura va fi refăcută pe tronsonul feroviar Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime de 233 km. Costul total al proiectului este estimat la 55 de milioane de euro. În plus, vor fi achiziționate echipamente pentru calea ferată și infrastructura pentru secțiunea de cale ferată Chișinău-Ungheni va fi restaurată, grație sprijinului guvernului francez. Vitalie Mucan a spus că acum CFM introduce în mod constant un program pentru dezvoltarea întreprinderii, calculat până în 2031, care prevede restructurarea întreprinderii, conține previziunile financiare necesare, planuri de investiții. „Conducerea actuală a „ CFM” face eforturi titanice pentru a salva întreprinderea, introducând un program de restructurare și modernizare a acesteia pentru a asigura o dezvoltare normală. Conducerea actuală înțelege cum și unde să meargă pentru dezvoltarea eficientă a transportului feroviar în țară ", - a spus primul director adjunct pentru planificarea strategică a" Companiei de transport feroviar ". Potrivit acestuia, poziția conducerii întreprinderii este că CFM este o întreprindere strategică necesară economiei țării și nu poate fi lichidată și nu există niciun sens și logică în orice speculații în acest sens. „Avem o viziune și dorința de a schimba în bine situația întreprinderii. Dar compania are nevoie de un nou impuls de dezvoltare, nu de bariere. „CFM” este foarte important pentru economia Moldovei și, în general, nu ar trebui să transformăm discuțiile despre întreprindere într-o polemică care nu are nimic de-a face cu interesele „CFM” sau cu interesele țării în ansamblu în această zonă. Contăm pe înțelegere și asigurăm că dacă nu se creează bariere artificiale, întreprinderea de stat „CFM” va reveni la cursul normal de dezvoltare ”, a spus Vitalie Mucan. // 08.02.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema