
În 2020, au fost puse în funcțiune 5 secțiuni de drumuri naționale și un pod, cu o valoare totală de peste 204 milioane de lei.
Potrivit Administrației de Stat a Autostrăzilor, Fondul Rutier a alocat fonduri pentru repararea și construcția drumurilor și a unui pod. În special, la sfârșitul lunii iulie, comitetul de selecție a aprobat finalizarea și punerea în funcțiune a tronsoanelor de drum ale drumurilor naționale G91 și G92 cu o valoare totală de 66 milioane lei. O porțiune de peste 8 km lungime pe drumul național G91 traversează așezările Grozesti, Zberoaia și Bălăuresti din raionul Nisporeni. A doua secțiune, lungă de 3,2 km, este situată lângă satul Marinici din aceeași zonă și face parte din drumul național G92. La mijlocul lunii Octombrie, a fost pus în funcțiune o porțiune de 10 km din drumul național M1. Lucrarea a costat 52 de milioane de lei. Secțiunea de drum se află în apropierea așezărilor Condrița din municipiul Chișinău și Suruceni din regiunea Ialoveni. La sfârșitul anului, a fost pus în funcțiune un pod peste râul Răut, parte a drumului național G52, care face legătura între satele Prodănești, Ștefănești, Chițutești și Cașunca din raionul Florești. Lungimea podului reparat (buget - aproximativ 17 milioane de lei) este de aproximativ 57 de metri, lățimea - peste 12 metri. Tot în 2020, au fost puse în funcțiune două secțiuni ale drumului național G109 cu o lungime totală mai mare de 4,1 km. Primul segment, lung de 1,9 km, traversează satele Speia, Telița-Nouă și Bulboaca din raionul Anenii-Noi. Reparația sa a costat peste 36 de milioane de lei. A doua secțiune trece prin satul Spei, raionul Anenii-Noi. Lungimea acestuia este de 2,2 km, iar costul lucrărilor de renovare depășește 33 de milioane de lei. // 25.01.2021 - InfoMarket.