
În 2020, în Moldova, 5 secțiuni de drum cu o lungime totală de 89,3 km, construite din împrumuturi externe, au fost date în exploatare în Moldova.
Acest lucru a fost raportat de Administrația de Stat a Drumurilor, menționând că la începutul lunii octombrie 2020 au fost date în exploatare 44,2 km din drumul național R1, care traversează orașul Călărăși, satul Bahmut și comuna Sipoteni din raionul Călărași, precum și satele Rasvet și Bucovăț din raionul Strășeni. Costul total al construcției a fost de peste 27 mln. euro. Banii au fost alocați din fondurile Băncii Europene de Investiții. La mijlocul lunii decembrie 2020, au fost date în exploatare 2 secțiuni de drum din coridorul 11. Costul total al lucrării a fost de peste 163 mln. lei. Banii au fost alocați din fonduri furnizate de Banca Mondială. Prima secțiune a coridorului cu o lungime de 8,9 km trece prin satele Izbiște, Cruglic și Ohrincea din raionul Criuleni. A doua secțiune, cu o lungime de aproximativ 19 km, traversează satele Milești, Ișnovăț, Hîrtopul Mare din raionul Criuleni și satul Peresecina din raionul Orhei. La sfârșitul lunii decembrie, după semnarea actelor de recepție, 2 secțiuni de drum cu o lungime totală de 17,5 km au fost date în exploatare în cadrul coridorului 13. Primul tronson face legătura între satele Milești, Bălănești, Pădureni și comuna Seliște din raionul Nisporeni, iar cel de-al doilea tronson traversează comuna Seliște din raionul Nisporeni. Proiectul a costat peste 144 mln. lei și a fost finanțat, de asemenea, dintr-un împrumut de la Banca Mondială. // 14.01.2021 - InfoMarket.