Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parlamentul a creat o comisie de anchetă pentru a analiza situația economică și financiară la Întreprinderea de Stat „Căile Ferate ale Moldovei” și rezultatele sectorului transportului feroviar în 2010-2020.

Parlamentul a creat o comisie de anchetă pentru a analiza situația economică și financiară la Întreprinderea de Stat „Căile Ferate ale Moldovei” și rezultatele sectorului transportului feroviar în 2010-2020.

Este planificat ca comisia de anchetă să implice toate autoritățile responsabile în acest domeniu, să audieze toate părțile și, în termen de 6 zile, să prezinte parlamentului un raport privind rezultatele și concluziile anchetei. Comisia a inclus 10 membri: Oleg Lipschi (președintele comisiei), Nikolae Pascaru, Alexandru Jolnaci (toți de la PSRM); Anghel Agache (grupul Pro Moldova), Corneliu Padnevici (platforma Pentru Moldova); Petru Frunze și Radu Marian (PAS); Ion Leuca (PDM); Igor Chimici (petrecerea „Șor”); Alexandru Slusari (Platforma DA). Motivul creării comisiei a fost situația financiară critică de la gară. Conform datelor furnizate, la sfârșitul anului 2020, conturile de plătit ale Întreprinderii de Stat „Căile Ferate ale Moldovei” se ridicau la 459,4 milioane lei, iar restanțele salariale (parțial în Octombrie și Noiembrie 2020) se ridicau la 35,5 milioane lei. Restanțele contribuțiilor la bugetul asigurărilor sociale și de sănătate s-au ridicat la 26,9 milioane de lei, iar la bugetul de stat - 5,5 milioane de lei. Există, de asemenea, o penurie de fond de rulment ca urmare a formării datoriilor, care la 30 decembrie 2020 se ridica la 275,4 milioane de lei. Petru Burduja, vicepreședinte al Comisiei pentru economie, buget și finanțe, a subliniat că în timpul audierilor publice din comisie, atenția fondatorului și a administrației Companiei de Căi Ferate a fost atrasă de necesitatea soluționării problemei datoriei față de angajați cât mai repede posibil. S-a subliniat, de asemenea, inadmisibilitatea încetării comunicării feroviare interurbane. În același timp, deputatul a subliniat importanța menținerii locurilor de muncă la întreprinderea Căilor Ferate din Moldova, care are o importanță strategică din punct de vedere socio-economic. Poziția financiară precară a Companiei de Căi Ferate a fost cauzată de un management ineficient în perioadele anterioare, precum și de o reducere accentuată a traficului de mărfuri și pasageri din cauza pandemiei COVID-19. Membrii Comisiei pentru economie, buget și finanțe insistă asupra prezentării unui plan de acțiune specific elaborat de Ministerul Economiei și Infrastructurii, Agenția Proprietății Publice ca fondator și administrația Companiei de Căi Ferate. Acest document ar trebui să conțină soluții viabile și realiste pentru a îmbunătăți situația companiei feroviare, în primul rând - o soluție imediată la problema plății salariilor (aproximativ 6.800 de angajați). // 04.02.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema