Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cel mai mare și cel mai vechi aisberg din lume s-a pus din nou în mișcare

Cel mai mare și cel mai vechi aisberg din lume s-a pus din nou în mișcare

Cunoscut sub numele de A23a, „megabergul” cântărește aproape un trilion de tone și măsoară 3.900 de kilometri pătrați – de dimensiunea statului Luxemburg. Bucata de gheață s-a rupt de platforma Filchner–Ronne din Antarctica în 1986. Apoi a stat în Marea Weddell timp de peste 30 de ani, înainte de a începe să se miște din nou în 2020. La începutul anului 2024, a intrat în „era de învârtire” și a început să se rotească fără țintă cu 15° fiecare zi.
Potrivit unui nou anunț de la British Antarctic Survey, A23a este din nou în mișcare peste Oceanul de Sud în jurul Antarcticii.
Este de așteptat ca aisbergul colosal să își continue călătoria urmând Curentul Circumpolar Antarctic și să ajungă în apropiere de insula Georgia de Sud. Aici, va intra în ape calde, determinând aisbergul să se spargă în aisberguri mai mici care se vor topi în cele din urmă.

„Este incitant să văd A23a din nou în mișcare, după perioade de blocaj. Suntem interesați să vedem dacă va urma același traseu pe care l-au parcurs celelalte aisberguri mari.

Și, mai important, ce impact va avea acest lucru asupra ecosistemului local”, a declarat Dr. Andrew Meijers, oceanograf la British Antarctic Survey, care co-conduce proiectul OCEAN:ICE.
Oamenii de știință se uită atent la modul în care A23a afectează mediul prin care trece. La sfârșitul anului trecut, nava RRS Sir David Attenborough a colectat mostre pentru a înțelege traiectoria sa viitoare și impactul potențial.

„Știm că aceste aisberguri gigantice pot furniza nutrienți apelor prin care trec, creând ecosisteme înfloritoare în zone altfel mai puțin productive”, a comentat Laura Taylor, un biogeochimist care a lucrat la proiectul BIOPOLE la bordul RRS Sir David Attenborough.

hotnews.ro

Noutați dupa tema