Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Mercedes lucrează la o „vopsea solară” pentru mașinile electrice care ar reduce dramatic nevoia de reîncărcare

Mercedes lucrează la o „vopsea solară” pentru mașinile electrice care ar reduce dramatic nevoia de reîncărcare

O mașină de test a Mercedes echipată cu superîncărcătorul EnBW, fotografiată la o stație de încărcare. Modelul exact nu este vizibil din cauza foliei cu care este acoperit autoturismul, FOTO: Shutterstock
Pare o idee desprinsă direct din filmele science-fiction însă Mercedes-Benz a dezvăluit că lucrează la o vopsea solară inovatoare care le-ar permite proprietarilor de vehicule electrice din locuri însorite să-și reîncarce zilnic mașinile fără a le conecta la o priză, relatează USA Today și TechSpot.
Producătorul auto german a prezentat această idee săptămâna trecută, în cadrul unei expoziții despre tehnologiile viitorului pe care a organizat-o la centrul său de cercetare și dezvoltare din Sindelfingen, Germania.
Materialul fotovoltaic este gândit ca o pastă care să fie aplicată pe panourile caroseriei într-un strat de doar 5 micrometri grosime – mai subțire decât un fir de păr uman. Acoperirea tuturor panourilor caroseriei unui SUV de dimensiuni medii cu acest material ar crea o suprafață solară de aproximativ 11 metri pătrați, de peste trei ori mai mare decât cea a unui singur panou solar flexibil montat pe acoperișul unei locuințe.
Mercedes susține că un astfel de vehicul ar putea capta suficientă energie pentru a parcurge aproximativ 20.100 de kilometri pe an în însoritul Los Angeles. Un oraș mai înnorat, precum Stuttgart, primește suficientă lumină solară pentru a asigura o autonomie de aproximativ 12.100 de kilometri pe an.
Ce spune producătorul auto german despre tehnologia la care lucrează pentru autoturismele sale electrice
Mercedes nu a dezvăluit compoziția pastei fotovoltaice, rezumându-se la a preciza doar că aceasta nu conține pământuri rare, silicon și se bazează pe materii prime disponibile pe larg și netoxice.
Fiecare panou al caroseriei trebuie izolat galvanic și conectat la un convertor de energie care trimite electricitatea către baterie sau direct către motoare. Planul este ca panourile solare să fie acoperite cu o vopsea bazată pe nanoparticule care permite ca 94% din energia solară să ajungă la stratul fotovoltaic, oferind în același timp o gamă completă de culori.
Culorile mai închise captează mai multă energie decât cele deschise, panourile acoperite atingând o eficiență de până la 20% în transformarea luminii solare în electricitate – comparabilă cu panourile solare comerciale disponibile astăzi.
Fiind un proiect avansat de cercetare, este prea devreme pentru a ști dacă această vopsea solară va ajunge în producția de serie, dar faptul că Mercedes discută public despre ea sugerează că există o bază reală pentru concept.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema