Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Asociația Investitorilor Străini (FIA) solicită revizuirea marjei comerciale specifice pe piața cu amănuntul a produselor petroliere cu 22,9%.

Asociația Investitorilor Străini (FIA) solicită revizuirea marjei comerciale specifice pe piața cu amănuntul a produselor petroliere cu 22,9%.

Într-o scrisoare trimisă Comisiei parlamentare pentru economie, buget și finanțe, FIA notează că această marjă nu a mai fost modificată din trimestrul II 2021, deși, în conformitate cu Legea privind piața produselor petroliere, Agenția de Reglementare în Energetică (ANRE) poate să o revizuiască în cazul unor factori neprevăzuți la momentul aprobării anterioare. Din al doilea trimestru al anului 2021, este în vigoare o marjă de 2,62 lei pe litrul de carburant; FIA propune majorarea acesteia cu 0,6 lei, până la 3,22 lei pe litru. FIA notează că, la sfârșitul lunii august, rata anuală a inflației în țară a fost de 34,29%, iar prognoza Băncii Naționale la sfârșitul anului 2022 va fi de 29,5% pe an. Inflația a crescut substanțial costurile și a redus eficiența economică a companiilor care operează pe piața cu amănuntul a petrolului. Din cauza inflației, salariile din industrie au crescut cu 14,7%, costurile de transport au crescut cu 65,1%, iar costul energiei electrice a crescut cu 59,8%. Din această cauză, de la începutul anului nu au fost asigurate condițiile necesare pentru dezvoltarea unor activități comerciale profitabile, ceea ce a avut un impact extrem de negativ asupra sustenabilității financiare a acestei industrii importante pentru economie. Conflictul armat din regiune și criza energetică care îl însoțește au provocat o creștere bruscă a costurilor bunurilor și serviciilor. Acest lucru, pe fondul transformării pe scară largă a activităților de transport și logistică din regiune, a dus la o creștere a costului de transport al produselor petroliere cu peste 50%. Situația financiară dificilă a sectorului a făcut imposibilă ajustarea salariilor celor peste 8.000 de lucrători din sector, însoțită de plecarea specialiștilor calificați și de o fluctuație mare a personalului. Apelul subliniază faptul că sectorul, care se află în cea mai gravă criză, nu mai este în măsură să facă față singur acestor probleme, cu consecințe grave. FIA consideră că una dintre măsurile pentru depășirea crizei din sector este revizuirea marjelor comerciale specifice pe piața produselor petroliere. // 28.09.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema