Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Komaksavia Airport Invest, concesionarul aeroportului din Chișinău, va achita Guvernului despăgubiri în valoare de 216.600 de euro.

Komaksavia Airport Invest, concesionarul aeroportului din Chișinău, va achita Guvernului despăgubiri în valoare de 216.600 de euro.

Acest lucru a fost anunțat de ministrul Justiției, Sergiu Litvinenco, în cadrul ședinței de Guvern de miercuri. Potrivit lui, la 3 august, Curtea de Arbitraj a Camerei de Comerț din Stockholm (Suedia) a respins cererea de chemare în judecată a companiei Komaksavia Airport Invest împotriva Moldovei. În același timp, instanța a decis că societatea trebuie să plătească Guvernului moldovean 216,67 mii de euro drept compensație pentru cheltuielile suportate în timpul procedurii de arbitraj. Ministrul a reamintit că, la 15 mai 2020, Komaksavia a depus o cerere la Curtea de Arbitraj. Komaksavia a cerut Curții de Arbitraj să oblige Republica Moldova să continue executarea contractului de concesiune cu privire la activele gestionate de întreprinderea de stat Aeroportul Internațional Chișinău și zonele învecinate. Alternativ, Komaksavia a cerut ca Guvernul să plătească companiei 883,7 milioane de euro ca despăgubire pentru exproprierea presupuselor investiții în cadrul acordului de concesiune. Potrivit lui Litvinenco, instanța a respins aceste cereri ale companiei Komaksavia, observând că această companie nu a investit în activele aeroportului din Chișinău. În același timp, instanța de arbitraj a obligat Komaksavia să acopere 422.500 de euro din taxele de arbitraj din partea Moldovei. Amintim că, în august 2013, Avia Invest a primit Aeroportul Chișinău în concesiune pentru 49 de ani. Pe parcursul a 7 ani, compania și-a schimbat proprietarii de mai multe ori, ultimul fiind Komaksavia Airport Invest Ltd. În 2020, autoritățile moldovenești au decis să rezilieze contractul de concesiune a aeroportului din cauza nerespectării de către concesionar a obligațiilor contractuale, în special a investițiilor în prima și a doua fază. În plus, societatea nu a reușit să ofere o garanție pentru îndeplinirea corespunzătoare a obligațiilor sale de investiții în valoare de 1 milion de euro. Cu toate acestea, Komaksavia Airport Invest Ltd. s-a adresat instanței. Ulterior, instanța de arbitraj din Stockholm a interzis rezilierea contractului de concesiune a aeroportului din Chișinău până la pronunțarea unei decizii finale privind procesul împotriva Moldovei și a interzis orice executare a notificării de reziliere trimisă către Avia Invest. // 03.08.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema