Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Consiliul Concurenței a amendat Avia Invest cu 17,48 milioane de lei pentru că nu a notificat obținerea controlului indirect asupra Aeroport Handling.

Consiliul Concurenței a amendat Avia Invest cu 17,48 milioane de lei pentru că nu a notificat obținerea controlului indirect asupra Aeroport Handling.

Consiliul a luat această decizie după ce a analizat relația dintre Avia Invest, care administrează Aeroportul Chișinău din 2013 în calitate de concesionar al acestuia, și Aeroport Handling, care prestează servicii de handling la sol pe aeroport. Consiliul Concurenței a constatat că aceste societăți au efectuat o operațiune de concentrare economică, care a constat în obținerea controlului indirect al Aeroport Handling de către Avia Invest. Acest proces a început în mai 2014 (după privatizarea companiei, care anterior era deținută în proporție de 100% de stat) și s-a desfășurat în mai multe etape. Controlul indirect a fost obținut prin dependență economică, inclusiv prin închirieri de infrastructură aeroportuară, acorduri de împrumut fără dobândă și legături structurale (de exemplu, administratorul Aeroport Handling a fost numit membru al consiliului de administrație al Avia Invest). Ca urmare a acestei concentrări economice, Avia Invest a obținut controlul indirect asupra Aeroport Handling, ceea ce a dus la o integrare verticală a societăților implicate. Această integrare a permis noului proprietar al Aeroport Handling să exercite presiuni asupra singurului concurent al companiei pe piața serviciilor de handling la sol (MGH Ground Handling). Consiliul Concurenței a calificat această concentrare economică drept incompatibilă cu mediul concurențial, iar Avia Invest a fost amendată cu 17 milioane 480 mii lei pentru că nu a notificat concentrarea economică prin obținerea controlului indirect asupra Aeroport Handling. De menționat că, recent, Consiliul Concurenței a amendat Avia Invest cu 31,21 milioane de lei pentru nerespectarea la timp a unei părți dintr-o decizie anterioară a Consiliului. CC a luat o astfel de decizie prin aplicarea unei amenzi în cuantumul respectiv concesionarului aeroportului din Chișinău. În 2020. Avia Invest a fost amendată cu 31,63 milioane de lei pentru stabilirea incorectă și nerezonabilă a unui termen de închiriere pentru MGH Ground Handling și aplicarea diferențiată a tarifelor pentru serviciile de închiriere către companiile de handling la sol. Compania a declarat că intenționează să conteste această decizie. Avia Invest a contestat anterior o amendă similară pentru poziție dominantă pe piață și a câștigat procesul la Curtea Supremă. // 18.07.2022- InfoMarket.

Noutați dupa tema