Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Până în trimestrul III al acestui an, va fi elaborată Strategia de mobilitate pentru anii 2023-2030.

Până în trimestrul III al acestui an, va fi elaborată Strategia de mobilitate pentru anii 2023-2030.

Declarația a fost făcută de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, în cadrul unei conferințe de presă în care a fost prezentată strategia. Documentul va stabili obiective care vor asigura dezvoltarea durabilă a sectorului transporturilor și gestionarea eficientă a acestuia pentru creșterea eficienței traficului de pasageri și mărfuri, îmbunătățirea infrastructurii. În același timp, este planificată dezvoltarea infrastructurii de transport cu impact minim asupra mediului. Datorită noii strategii, Moldova va dezvolta sistemul existent de drumuri, de căi ferate, de aeroporturi, de porturi maritime într-o rețea integrată. Strategia prevede, de asemenea, conectarea rețelei de transport a Moldovei cu rețelele internaționale de transport și, în special, cu Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), care va contribui la dezvoltarea pieței interne și la consolidarea economică și socială a statului. Principalele obiective ale strategiei sunt: asigurarea planificării unei infrastructuri sigure și de înaltă calitate, dezvoltarea mobilității persoanelor și bunurilor în condiții confortabile și sigure, creșterea accesului persoanelor cu dizabilități la sistemul de transport, accelerarea digitizării sistemelor de transport și trecerea la modele de transport ecologic. Programul va fi implementat din contul surselor bugetare, precum și cu susținerea partenerilor de dezvoltare. În plus, potrivit Liliei Dabija, ministerul finalizează modificări la Codul Navigației Maritime Comerciale, la Codul Rutier, la Legea Fondului Rutier, precum și la Legea privind Siguranța Traficului Rutier și Legea privind Infrastructura Rutieră. În ceea ce privește infrastructura rutieră, autoritățile au convenit și au semnat deja acorduri cu parteneri externi în valoare de peste 600 de milioane de euro, care vor fi alocate pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară. De asemenea, sunt în desfășurare negocieri cu Banca Mondială pentru încă 120 de milioane de euro pentru îmbunătățirea și reabilitarea drumurilor locale. // 16.03.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema