Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul total de mărfuri transportate prin portul Giurgiulești a însumat, în 2020, aproape 934,7 mii tone, ceea ce este cu 14,3% mai puțin decât în 2019.

Volumul total de mărfuri transportate prin portul Giurgiulești a însumat, în 2020, aproape 934,7 mii tone, ceea ce este cu 14,3% mai puțin decât în 2019.

Din informațiile agenției InfoMarket, în 2020 portul Giurgiulești a deservit 600 de vehicule acvatice de diferite tipuri (inclusiv 208 remorci pentru deservirea navelor). Terminalul de cereale a gestionat 234,5 mii tone de produse (-40,7% față de 2019). Prin terminalul petrolier al portului Giurgiulești, au fost transportate 211,8 mii tone de produse petroliere (cu 20,2% mai mult decât în 2019), din care 26,7 mii tone au fost exportate, iar 185,1 mii tone au fost importate. Se remarcă faptul că exportul de produse petroliere prin port s-a dublat, în timp ce importurile au crescut cu 13,9%. Alte 1,5 mii de tone au fost furnizate locuitorilor din zonele libere, ceea ce este de 9 ori mai mic decât în anul precedent. La sfârșitul perioadei de raportare, 70,2 mii tone de produse petroliere au fost depozitate în depozitele terminalului, ceea ce reprezintă cu 75,6% mai mult decât la sfârșitul anului 2019. În 2020, 370,5 mii tone de marfă au fost manipulate prin terminalul comun de mărfuri, care este cu 12,7% mai puțin decât în 2019. Dintre acestea, 23,9 mii tone au fost exporturi de mărfuri (-79,5%), iar 346,6 mii tone au fost mărfuri importate (-12,8%). Anul trecut, acest terminal a primit și materiale de construcție, cereale în containere, băuturi alcoolice și alte bunuri. De asemenea, prin portul Giurgiulești, transportarea uleiului vegetal a continuat - în 2020, au fost exportate 117,9 mii tone de ulei vegetal, ceea ce reprezintă 24,2% mai mult decât în 2018. În general, anul trecut volumul comerțului cu ridicata prin portul Giurgiulești s-a ridicat la 4, 7 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 13% mai puțin decât în anul precedent. Se rapoprtează că investitorul general al portului a oferit rezidenților diverse servicii pentru 534,2 milioane de lei, inclusiv servicii de construcții - 308,5 milioane de lei, servicii de transport - 33,7 milioane de lei, servicii portuare - 106,7 milioane de lei, servicii de închiriere - cu 40,4 milioane de lei, etc. // 14.06.2021 - InfoMarket

Noutați dupa tema