Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În anul 2020, veniturile CFM din activitatea de transportul de călători au scăzut aproape de 7 ori, taxele pentru acest serviciu, probabil, vor fi majorate.

În anul 2020, veniturile CFM din activitatea de transportul de călători au scăzut aproape de 7 ori, taxele pentru acest serviciu, probabil, vor fi majorate.

Acest lucru este menționat într-un comunicat de presă al Agenției Proprietății Publice, în care este prezentată situația ÎS ”Calea Ferată a Moldovei”. Este menționat că situația pandemică continuă să fie resimțită de către întreprinderile ale cărora activitate este influențată de situația economică generală din țară și de relațiile interstatale. Veniturilor CFM din traficul de călători au scăzut de la 157,1 mil. lei în anul 2019 la 23,9 mln. lei în 2020. Pierderile întreprinderii în acest sector au constituit 114,5 mil. lei. În același timp, volumul transporturilor de mărfuri realizat în anul 2020 a constituit 601,9 milioane de tone-km, diminuându-se cu aproape 35% comparativ cu anul precedent (la export a scăzut cu 40,9%, în tranzit – aproximativ cu 72%). Scăderea volumelor de transporturi la export au fost influențate de scăderea producției agricole scăzute, precum și de direcționarea mărfurilor către portul ucrainean Izmail, ocolind Moldova. În conformitate cu ultimul raport financiar, din totalul din cheltuieli lunare ale CFM de 60 mil. lei, mai mult de jumătate constituie fondul lunar de salarizare (35 mil. lei). Datoriile pentru creditele bancare contractate de la băncile comerciale din 2015 și până în 10 martie constituie 490,9 mil. lei. APP menționează că împreună cu conducerea CFM a luată măsuri pentru îmbunătățirea situației la întreprindere. ”În primul rând, APP a reușit să echilibreze stagnarea de durată a activității întreprinderii, înregistrată în perioada 2010-2019, urmare a administrării ineficiente. În al doilea, au fost eradicate toate schemele ce țin de acces la servicii de transport, care erau complementate cu un șir de taxe ilegale - situație care a ,,înflorit” în perioada sus-menționată. Totodată, a fost stabilit și se respectă un grafic de achitare a restanțelor salariale, dificultățile cu care se confruntă întreprinderea fiind sesizate nemijlocit de către angajați. Conform graficului de salarizare, în prezent, sunt achitate parțial salariile pentru luna decembrie 2020”, - anunță APP. În prezent, se întreprind acțiuni de diminuare a cheltuielilor și identificare a surselor alternative de venit în scopul stingerii datoriilor acumulate. ”Anticipând posibilitatea de majorare a tarifelor pentru călătorii, se pune accent pe înăsprirea controlului achitării serviciilor respective și sunt căutate soluții optime pentru subvenționarea transportului de călători”, - menționează APP. Totodată APP precizează că, în cadrul licitației, organizată în martie 2021, CFM a vândut 2 mii tone de metale feroase și neferoase pentru 16 mln. lei. Dintre aceștia, 11,5 mln. lei au fost direcționați pentru achitarea restanțelor salariale, circa 3,5 mln. lei – achitarea datoriilor pentru motorină, iar 1 mln. lei - pentru executarea obligațiunilor față de SFS. // 18.05.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema