Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parcul de troleibuze Chișinău este planificat să fie reînnoit, inclusiv prin emiterea de obligațiuni municipale în valoare de 50 de milioane de lei.

Parcul de troleibuze Chișinău este planificat să fie reînnoit, inclusiv prin emiterea de obligațiuni municipale în valoare de 50 de milioane de lei.

Acest lucru a fost discutat în cadrul consultărilor publice privind proiectul „Modernizarea parcului de troleibuze din Chișinău”, care au fost organizate în cooperare cu Centrul Analitic Independent Expert Grup. Pentru implementarea acestui proiect, Primăria Chișinău intenționează să atragă resurse financiare în valoare de aproximativ 99,2 milioane de lei. Directorul executiv al Expert Grup, Adrian Lupușor a menționat că obligațiunile municipale sunt instrumente financiare cu un nivel scăzut de risc și o rată de dobândă atractivă pentru un investitor, iar pentru Primăria Chișinău, aceasta este o sursă suplimentară de fonduri pentru finanțarea investițiilor de capital. Potrivit acestuia, în cadrul proiectului finanțat de Ambasada Olandei, 3 primării în Moldova, selectate pe baza unei licitații deschise, vor primi sprijin în procesul de emitere a obligațiunilor municipale: Chișinău, Ceadîr-Lunga și Sângera . Consilierul primăriei, Vladimir Mitru, a informat că în bugetul pentru 2021 erau planificate 99 de milioane de lei pentru achiziționarea troleibuzelor. În cadrul parteneriatului cu Expert-Grup, s-a decis ca sursa de acoperire pentru achiziționarea unei părți de vehicule în valoare de 50 de milioane de lei să fie asigurată prin emiterea de obligațiuni municipale. „Conform acordurilor cu Belkommunmaș, trebuie să plătim troleibuzele în avans, livrarea se efectuează în termen de 3 luni de la prima rată. Astfel, 49 de milioane de lei vor fi acoperite printr-un împrumut, iar restul - prin emiterea de obligațiuni municipale. Trebuie să începem procesul de achiziții publice la începutul anului, astfel încât în a doua jumătate a anului 2021 să avem deja destule troleibuze pe străzile orașului ”, a clarificat consilierul primarului. // 05.03.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema