Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Contractul pentru reabilitarea drumului național R33, care face legătură între Hânceşti, Lăpuşna și traseul M1, încheiat cu compania Evrascon JSC din Azerbaidjan, a fost reziliat.

Contractul pentru reabilitarea drumului național R33, care face legătură între Hânceşti, Lăpuşna și traseul M1, încheiat cu compania Evrascon JSC din Azerbaidjan, a fost reziliat.

Despre acest lucru a anunțat Administrația de Stat a Drumurilor, care a inițiat procedura de încasare a garanției de returnare a avansului și a celei de bună execuție pentru neîndeplinirea obligațiilor de reabilitare a drumului național ce face legătura între orașul Hâncești, satele Rusca, Lăpușna și Onești din raionul Hâncești. De asemenea, antreprenorul achită penalitatea de întârziere de 10% din valoarea totală a contractului reziliat. Proiectul de reabilitare a drumului național R33, cu o lungime de 37,2 km, are o valoare totală de peste 18 milioane de euro, acordate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. În cadrul unei întrevederi a conducerii Administrației de Stat a Drumurilor cu antreprenorul Evrascon JSC s-a discutat și despre întârzierea executării lucrărilor de reabilitare a două segmente de drum, cu o lungime de 17,6 km și 22,1 km, parte a traseului național R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni. În context, antreprenorul este obligat să plătească penalități în cuantum de 10% din suma totală a fiecărui contract pentru depășirea termenelor stabilite. Totodată, ASD a dispus prezentarea unui plan de acțiuni în regim de urgență, din moment ce există riscul incapacității antreprenorului de a relua efectuarea lucrărilor de reparație, odată cu începerea sezonului cald. Primul sector de drum, parte a traseului național R1, aflat în proces de reabilitare, traversează orașele Vatra și Strășeni, având o valoare de peste 23 milioane de euro, alocați din mijloacele financiare ale Băncii Europene de Investiții. Al doilea segment, tot parte a drumului național R1, trece prin localitățile Cornești, Romanovca și Pîrlița din raionul Ungheni și are un cost total al lucrărilor de circa 15 milioane de euro, finanțați din fondurile BERD. ,,În conformitate cu prevederile celor 3 contracte semnate cu Evrascon, lucrările de reabilitare a drumului național R33 și segmentelor traseului național R1 trebuiau finalizate încă în anul 2016. Antreprenorul întâmpină greutăți de ordin financiar, rezilierea contractului privind reabilitarea traseului național R33, cu toate consecințele acesteia, fiind inevitabilă. În cazul în care, Evrascon nu va putea asigura capacitatea de a continua lucrările de reabilitare a traseului național R1, contractele încheiate vor fi și ele reziliate ”, a subliniat Directorul General Interimar al ASD, Veaceslav Potop. Proiectul de reabilitare drumului național R33, înregistrează un progres de îndeplinire a lucrărilor de peste 45,4 %, sectorul de 17,6 km al traseului național R1 – 85,5% și respectiv, tronsonul de 22,1 km – 76,6%. // 02.03.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema