Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Până la sfârșitul anului 2026, în Republica Moldova va fi implementată reforma asistenței sociale Restart.

Până la sfârșitul anului 2026, în Republica Moldova va fi implementată reforma asistenței sociale Restart.

În cadrul reformei, anunțată luni în cadrul unei conferințe de presă, se propune crearea a 9 agenții teritoriale de asistență socială în subordinea Ministerului Muncii și Protecției Sociale, care vor implementa uniform politica statului în domeniul serviciilor sociale. Pachetul minim de servicii sociale va fi majorat, precum și accesul segmentelor vulnerabile ale populației la acestea. Sistemul de asistență socială va fi digitizat și accesul la servicii va fi asigurat prin intermediul platformei ajutor.gov.md. De asemenea, este planificată modificarea mecanismului de finanțare pentru a asigura implementarea efectivă a planurilor de investiții în domeniul serviciilor sociale și al bugetării bazate pe performanță. În perioada 2023-2026 se preconizează creșterea anuală cu 35% a accesului categoriilor vulnerabile ale populației (18 mii persoane anual) la 15 tipuri de servicii sociale cele mai populare. Reforma vizează reducerea sărăciei absolute de la 24,5% în 2020 la 20% în 2026. Potrivit ministrului Muncii și Protecției Sociale, Alexei Buzu, un sfert din populația Republicii Moldova suferă în prezent de sărăcie, iar prestațiile și serviciile sociale au un efect limitat în combaterea acesteia. Accesul la servicii este scăzut și inegal: în 15 raioane ale țării, peste 40% dintre persoanele cu dizabilități nu au acces la serviciile de asistent personal; sunt zone în care ponderea beneficiarilor de asistență socială sau asistență în sezonul rece este de 3%, iar în unele peste 20%. În medie, beneficiari de asistență socială din țară sunt 11,7% din populație: cei mai puțini - în Chișinău, Bălți, Ialoveni, Cahul, Basarabeasca, Cimișlia, și mai ales - în Briceni, Florești, Telenești, Ocnița, Nisporeni, Dondușeni. Există și problema costului serviciilor sociale și a calității acestora - diferența de cost al acelorași servicii în zone diferite este de 3-4 ori, în timp ce un preț mai mare nu înseamnă o calitate mai mare. Și o problemă aparte este instruirea personalului în sistemul de asistență socială. Salariul unui asistent social este cu doar 16% mai mare decât al unui muncitor necalificat din sectorul public. Și asta în pofida faptului că asistenții sociali au o responsabilitate uriașă, efectuează o muncă extrem de dificilă. În unele zone, peste 30% dintre lucrători părăsesc sistemul social și, ca urmare, apar perturbări - familiile beneficiare rămân fără sprijin de bază. Reforma inițiată este de așteptat să îmbunătățească și să crească eficiența sistemului de asistență socială. // 27.03.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema