Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova se va asigura colectarea, sortarea și reciclarea ulterioară a componentelor vehiculelor scoase din uz.

În Moldova se va asigura colectarea, sortarea și reciclarea ulterioară a componentelor vehiculelor scoase din uz.

Acest lucru este stipulat într-un regulament aprobat de Guvern privind gestionarea vehiculelor uzate. Documentul aprobat creează un cadru de reglementare pentru reutilizarea metalelor și a componentelor auto, recuperarea pieselor auto vechi și stimularea unei economii cu ciclu închis. Potrivit Agenției pentru Protecția Mediului, între 2004 și 2018, numărul de automobile din Moldova a crescut de 2,2 ori - de la 396.300 la 872.100. Totodată, în 2014 68,5% din mașinile din Moldova erau mai vechi de 10 ani, iar în 2018 - 79,7%. Acest lucru are un impact negativ asupra mediului, iar pentru a reduce acest impact, se propune organizarea colectării, reciclării și eliminării componentelor vehiculelor scoase din uz. Toate activitățile aferente vor fi suportate de producători și importatori și vor fi puse în aplicare în două etape. Astfel, până la 1 ianuarie 2025, operatorii economici trebuie să asigure reutilizarea și recuperarea a 85% din greutatea medie a tuturor vehiculelor scoase din uz, iar până la 1 ianuarie 2028 această cifră trebuie să ajungă la 95%. Astfel, va fi creată o rețea de colectare/reciclare a vehiculelor scoase din uz și va fi extinsă reutilizarea și reciclarea materialelor și componentelor vehiculelor. Hotărârea adoptata de Guvern va intra în vigoare la un an de la publicarea în Monitorul Oficial. // 28.02.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema