
Corpul de control al premierului va verifica licitația pentru achiziționarea blanchetelor în valoare de 500 de milioane de lei, anunțată de Agenția Servicii Publice.
Anunțul a fost făcut de premierul, Natalia Gavrilița, subliniind că există multe probleme legate de această achiziție. „Săptămâna aceasta am trimis serviciul de control al prim-ministrului către Agenția de Servicii de Stat pentru a verifica achiziția de 500 de milioane de lei anunțată în luna mai a acestui an. Există multe întrebări legate de această achiziție și vreau să fiu sigur că societatea va primi toate răspunsurile”, - a spus Natalia Gavrilița. Anterior, Agenția Servicii Publice a menționat că achizițiile privind documentele de importanță de stat, în special documentele de identitate ale sistemului național de pașapoarte, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare a vehiculelor, au fost inițiate în 2021, fără a aloca fonduri în bugetul ASP pentru 2021 și achizițiile directe vor fi efectuate în 2022-2023 cu alocarea sumelor necesare în bugetele ASP pentru 2022 și 2023, necesare pentru acordul corespunzător încheiat ca urmare a licitației publice. Necesitatea organizării procedurilor de achiziții publice pentru formularele de documente în 2021 a fost justificată de faptul că toate procedurile durează cel puțin 12 luni. Un pachet de documente pentru această licitație a fost solicitat de 4 operatori economici: Certsign (România); Tipo Direct (Moldova); Garsu Pasaulis (Lituania); Muhlbauer (Germania). Pe 24 iunie 2021, ofertele au fost deschise prin intermediul platformei MTender. Conform informațiilor publicate pe site-ul MTender, un consorțiu de companii Certsign (România), Österreichische Staatsdruckerei (Austria) și Demax Holograms PLC (Bulgaria) a câștigat licitația pentru achiziționarea de semifabricate pentru producția de pașapoarte și certificate moldovenești. Consorțiul a participat la licitație cu o ofertă de 168 milioane lei, dar în timpul concursului a redus prețul la 162,1 milioane lei (-4%). Anterior, ASP a raportat că organizarea în avans a procedurilor de achiziții publice în 2021 este dictată de specificul procedural și tehnologic, deoarece procedurile legale durează de la șase luni la un an. Acest lucru va evita, de asemenea, riscul de a rămâne fără antet și consumabile. Epuizarea rezervelor poate duce la faptul că ASP nu își va putea îndeplini principalele funcții - furnizarea de servicii de stat pentru producerea și eliberarea documentelor de identitate, permisele de conducere și înregistrarea vehiculelor. // 20.08.2021 — InfoMarket.