Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parlamentul Moldovei va examina modificările la Legea cu privire la procuratură, care să prevadă un nou mecanism de demisie Procurorului General.

Parlamentul Moldovei va examina modificările la Legea cu privire la procuratură, care să prevadă un nou mecanism de demisie Procurorului General.

În special, proiectele de amendamente la Legea cu privire la procuratură, înregistrate de deputații PAS, prevăd introducerea unui mecanism de evaluare a activităților procurorului general și stabilirea răspunderii sale disciplinare cu posibilitatea demiterii procurorului general în cazuri justificate la propunerea Consiliului Superior al Procurorilor. Potrivit ministrului Justiției, Sergiu Litvinenco, de fapt, modificările propuse extind procedurile existente în lege de la procurori până la procurorul general, cu unele modificări minore. Potrivit lui, modificările propuse nu vor afecta independența și autonomia procuraturii și a procurorului general, deoarece Consiliul Superior al Procurorilor va juca un rol decisiv în luarea deciziei. În același timp, aceste modificări conțin suficiente garanții pentru a asigura proceduri corecte atât pentru evaluarea realizărilor, cât și pentru procedura disciplinară. Șeful Ministerului Justiției a spus că alte prevederi ale proiectului de lege prevăd, de asemenea, modificarea componenței Consiliului Superior al Procurorilor conform unei formule care va asigura o mai mare independență a instituției, precum și înlăturarea procurorului general în timpul urmăririi penale și numirea unui procuror general interimar pentru această perioadă. Sergiu Litvinenco a menționat că, în conformitate cu normele legale actuale, activitățile procurorului general sunt private de orice control efectiv și orice procedură de monitorizare pentru a determina dacă își îndeplinește atribuțiile legale cu bună-credință și în interesele statului sau dimpotrivă, acționează în favoarea anumitor interese și/sau a grupurilor infracționale. „Cu alte cuvinte, este imposibil să-l pedepsești pe procurorul general, chiar dacă, de exemplu, el nu ia nicio măsură timp de 7 ani sau, în funcție de circumstanțe, timp de 7 ani acționează exclusiv în favoarea grupurilor oligarhice”, - a spus șeful Ministerului Justiției. Potrivit lui, proiectele de amendamente la Legea cu privire la procuratură înregistrat în parlament vizează în primul rând asigurarea responsabilității procurorului general față de stat și cetățeni și vor restabili un anumit echilibru între drepturile și responsabilitățile procurorului general, astfel încât în timpul mandatului său poate lua decizii în interesul cetățenilor, știind că există riscul pedepsei pentru incompetență, inacțiune sau lipsă de voință. // 11.08.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema