Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Magazinele online trebuie să creeze locuri pentru schimbul de mărfuri, iar la vânzarea alcoolului este obligatorie verificarea online a vârstei cumpărătorului.

Magazinele online trebuie să creeze locuri pentru schimbul de mărfuri, iar la vânzarea alcoolului este obligatorie verificarea online a vârstei cumpărătorului.

Aceasta prevede modificările legislației publicate în 5 aprilie în Monitorul Oficial care vizează stimularea comerțului electronic (e-comerț). În special, unitățile comerciale care desfășoară activități de tranzacționare prin mijloace electronice de comunicare, mijloace de comunicare la distanță, contracte încheiate la distanță, precum și în cadrul oricăror alte unități comerciale fără spațiu de vânzare, sunt obligate să creeze locuri de schimb de mărfuri în scopul de a asigura îndeplinirea obligației de a proteja drepturile consumatorilor. Locul schimbului de mărfuri trebuie să fie situat în localitatea unde este desfășurată activitatea de comerț (conform înștiințării depuse). La discreția comerciantului, locuri de schimb pot fi stabilite și în alte localități. Locațiile pentru schimbul de mărfuri (indicarea adresei, numerelor de telefon, e-mail-urilor) trebuie publicate pe site-urile sau platformele electronice prin care se desfășoară comerțul electronic sau în documentele care însoțesc vânzarea mărfurilor. Locurile de schimb de mărfuri nu vor fi considerate unități comerciale. Pentru lipsa locurilor pentru schimbul de mărfuri și a informațiilor despre locul de schimb al mărfurilor, inclusiv absența numerelor de telefon și a adreselor de e-mail prin intermediul cărora pot fi obținute consultații cu privire la procedura de schimb de mărfuri, sunt prevăzute amenzi. Potrivit modificărilor Codului Contravențional, amenda va fi de la 50 u. c. la 100 u. c. - pentru persoane fizice, de la 200 u. c. la 400 u. c. - pentru persoane juridice. Proiectul de lege prevede, de asemenea, că atunci când vând bunuri sau prestează servicii, agenții economici sunt obligați să aplice reduceri egale tuturor instrumentelor și mijloacelor de plată, fără dreptul de a aplica reduceri suplimentare la plata în numerar, precum și să informeze cumpărătorii despre toate instrumentele de plată care poate fi folosite în locul unde este efectuată plata. Unitățile comerciale angajate în vânzarea online de metale prețioase sunt scutite de obligația de a deține o suprafață de cel puțin 12 m. p. m. pentru desfășurarea activității. Este introdusă obligația pentru vânzătorii de alcool online și pentru angajații serviciilor de livrare de a verifica vârsta cumpărătorului, inclusiv de către personalul responsabil de livrare. Comercianții sau alți angajați care interacționează cu cumpărătorii, inclusiv în timpul livrării, sunt obligați să solicite cumpărătorului să prezinte un act de identitate sau alt document care îi confirmă vârsta. Legea prevede, de asemenea, modificări și completări la Legea cu privire la comerțul interior, Legea cu privire la antreprenoriat și întreprinderi, Legea privind regimul metalelor prețioase și pietrelor prețioase, Legea privind protecția consumatorilor, Legea privind protecția datelor cu caracter personal, etc.. // 06.04.2023 — InfoMarket

Noutați dupa tema